torsdag 5 juli 2012

Ännu en solig dag

Vi har ju verkligen inte varit bortskämda på solsken den här sommaren så det riktigt spritter i kroppen när jag ser att solen skiner och jag vill bara ut till min kära solstol och min spännande bok.

Nu är det dock såhär att jag inte städade igår....Och idag kommer mannen och sönerna hem och jag vet hur besviken J skulle bli om han kom hem till denna rövarkula. Så nu får jag allt skärpa mig! Ska alldeles strax äta frukost och sedan sätta igång. Jag plockade ihop igår så det är bara att riva fram dammsugaren. I kväll kommer någon städfirma hem till oss som i reklamsyfte ville skänka bort en tjänst. Man fick välja på sängrengöring, möbelrengöring eller mattrengöring. Kanske hette det sanering och inte rengöring? I alla fall  kommer dem vid kvart i fem, lite märklig tid på en fredag men jag tackar och tar emot i alla fall. De ska få ge sig på vår äckelpäckelsoffa i vardagsrummet. Vi vill köpa en ny men vi får väl vänta till lille Bus blivit lite större.

Jag har inte powerwalkat på över en vecka nu och mitt sockerfria liv ger inte de resultat jag hoppas på. Det finns ju socker överallt och det är väl mer så att jag minskat sockerintaget då jag avstår allt som är gott. Äter dock för mycket kolhydrater och just nu ingen motion heller. Har insett att jag blivit så gammal (!) att min gamla superförbränning där det gick att äta som en häst och vara smal som en pinne har övergett mig. Förbränningen alltså. Hoppas att kunna powerwalka på semestern också. Få med mig Cornelia ut på lite morgonpowerwalks.

Åtta dagar kvar och sedan äntligen på tysk mark igen! Som jag längtat dit! Känns som hemma för mig, eller som ett andra hem. Hemma det är här där jag/vi bor nu men eftersom Tyskland varit mitt  hem under två perioder av mitt liv så finns det ett hemma där också. Många underbara minnen därifrån som jag tänker på ofta.



Det här är ingen jättebra bild (hittade på nätet) men jag minns alla fält och vindkraftverk. Cyklade över dessa fält om kvälllarna. Tog en tur på en mil och jag tror inte det fanns en enda uppförsbacke :). Ofta cyklade jag förbi en kiosk och köpte en Milka chokladkaka.

Önskar en en härlig dag i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar