måndag 9 juli 2012

Uppdatering

Det var ju några dagar sedan jag skrev sist så jag tänkte uppdatera lite. Det värsta är väl att jag inte kommer ihåg riktigt vad jag gjort de senaste dagarna. Hrm.

I fredags kväll (hej och hå) hade vi besök av en mycket trevlig ung dammsugarförsäljare. Det gick att konstatera att hemmet var äckelpäckel trots att jag just städat. Alvin kommer in och frågar högt på sjungande dalmål:
"Mamma, är du kär i den här killen?". Nice.

I lördags regnade det precis som det gör vareviga dag här och ja...vad gjorde vi då? Jag vill minnas att vi gick till Maxi och drack kaffe (fortfarande ingen fungerande kaffebryggare hemma!) handlade lite. Åt god mat till middag.

Igår var det söndag och Alvin var bjuden på kalas i Borlänge. Jag släppte av honom där och sedan drog jag till Kupolen och shoppade lite. Med betoning på lite faktiskt ;). Två par jeans till Alvin och kalsonger till båda pojkarna. Någon present. Jag åt lunch på Wayne´s coffee och där ni stod den snyggaste man jag sett på länge i kassan. Alla ni som är på Wayne´s ibland vet nu säkert vem jag menar :). Stod och tänkte att det måste nästan vara jobbigt att vara så där snygg. Perfekt. Vacker. Sedan blev jag helt plötsligt nervös och började gruva mig för att lämna min beställning. Fick för mig att jag inte skulle kunna få fram min beställning, ha ha. Och mycket riktigt, väl framme beställde jag mocka! Inte macka. Nu kan ju han i och för sig ha trott att jag menade mockakaffe. När jag åt sneglade jag lite mot honom från mitt bord som låg i perfekt position för sneglande. Helt plötsligt tittar han mot mig och ler ett bländande leende. Oh fy satan så man får skämmas. Han såg säkert vigselringarna med och tänkte att jag var en sexuellt utsvulten kvinna i fyrtioårsåldern som satt där ensam i världen och spanade in en yngre man. Gillar verkligen inte att bli tagen för äldre än vad jag är! Bah! Det där med sexuellt utsvulten får han väl tänka vad han vill om, ha ha. Han tänkte antagligen ingenting utan var bara lite vänlig. Men det var ändå lite peinlich sådär.

Idag kommer en gammal barndomsvän på besök. Ska bli mycket trevligt! Vi har hängt ihop sedan vi var bebisar men ses tyvärr sällan då hon bor i Blekinge nuförtiden. Hon har två små pojkar precis som jag. Hennes äldsta är en dag yngre än min yngsta buse och så har hon en liten knodd på 8 månader.

Pojkarna slåss mest hela tiden. Snart ska vi gå till Maxi så jag får i mig den mininivån av kaffe.

Sockerfria livet går finfint! Nu gäller det bara att röra på sig lite mer också för bättre resultat.

Önskar er en fin dag.

1 kommentar: