torsdag 5 juli 2012

Dagens planer

God morgon!

Här skiner solen från en blå himmel men det är ändå inte jättevarmt. Jag väntar på den där tryckande värmen när det liksom steker från asfalten. Har inte upplevt det hittills i sommar.

Min planteringsinspiration från igår kväll har lagt sig. Tror minsann att jag väntar till mannen kommer hem men helt säker är jag inte :).

Igår kväll var jag till min syster och lånade fem deckare. Efter frukolst ska jag sätta mig i solen och läsa. Så skönt! Så efterlängtat!

Min plan var att gå powerwalk nu på morgonen men det kändes övermäktigt. Jag hostar och hostar och hostar. Ska ändå ta mig samman och gå en vända på eftermiddagen. När vi var uppe i norr så gick jag tretton kilometer om dagen ibland, ibland fem. På morgonen gick jag fem kilometer, varje morgon tills jag blev förkyld. Det är en underbar miljö att gå i där uppe. Inte riktigt samma sak här...



Så här fint är det. Och nu blev visst texten mitt på...


Tiden går fort...här var den busigaste Valter i mannaminne bara nio månader.


Och storebror Alvin var fyra.

Jag fortsätter det sockerfattiga (och mindre skimrande!) livet och det går bra. Igår var dock magen svullen och jag såg ut att vara halvvägs i en graviditet. Mätte midjan och helt plötsligt var det +8 cm mot det smalresultat jag mätte i norr. Förstår ju själv att man inte kan lägga ut 8 cm på en fyra fem dagar. Tog en Novalucid (magkattar/sura uppstöttningar medicin) och nu på morgonen var det smalmagen igen! Nu ska det tilläggas här att detta är MIN smalmage, vad som känns smalt för MIG just nu. Jag ser (tyvärr) inte ut som någon fit mama. Men men...den dagen kommer väl :). Eller ja....jag har nog för dålig karaktär för det. Eller det är väl mest träningsmotivationen som inte riktigt infinner sig. Det här med att inte dricka läsk, inte äta glass, inte äta fikabröd, inga chips och så vidare, det  går ju fin fint! Om jag ska vara ärlig så är ju livet inte lika glittrande gott utan socker. Jag har dock slutat att skaka nu ;). Med det menar jag då att för en liten sockerråtta som jag så blev det lite som att sluta röka för andra. 

Hur det än är så var jag missnöjd med min kropp och jag kan inte gå och tycka om mig själv, min kropp när jag inte tycker om kroppen :). Jag är ju lång och smal, liksom tunn i mig själv. Brukar väga mellan 65-67 kg på mina 178.5 centimeter. Går jag upp i vikt som jag har gjort nu under våren så sätter sig ju inte fettet på mina smala ben utan nä, ännu större byst och fetmage och kärlekshandtag. Ogillar.



Om det mot förmodan är någon som läser bloggen som inte är vän med mig på riktigt och känner mig (mer eller mindre) så är det ungefär så här jag ser ut. Huganä vilken urringning! Den klänningen har en go bloggvän  till mig fått. Jag vill minnas att min näsa är liiiite mindre än så där, det måste vara något med kameravinkeln :)

Jag visar ju förresten så mycket av tuttarna här att detta kan gälla som en bild till mammaformer! Jag satt och    funderade på det tidigare, om jag inte skulle våga visa mig lite jag också. Det finns nämligen en blogg som är välbesökt som innehåller en massa pepp och inspiration och där mammakroppen skulle visas upp. Kommer inte riktigt ihåg storyn. Jag känner mig inte alls bekväm med att visa min kropp trots att den inte är värre än någon annans, typ. Eller det är väl klart att den är...Jag är ju ingen pt liksom.


En bloggvän hittade en bild hon var nöjd med, som hon kände sig vacker på. Jag ska leta fram en sådan....



Den här bilden gillar jag. Kan känna att jag ser fin ut på bilden. Det var min profilbild på Fejjan ett tag.

Jag har ju också varit på en sådan där fototagning när man får vara "modell för en dag" och de bilder blev ju också jättefina men jag hittar dem inte.

Det här inlägget blev visst något annat än rubriken. Jag ska städa idag ockå, tyvärr. Det är ändå skönt när det är rent och mannen blir så glad när han kommer hem.

Först väntar dock solen på mig!

Hoppas 
att solen skiner på dig också.

4 kommentarer:

  1. Oj då! Den bilden jag gillar av mig själv har visst försvunnit. Jag får ta med den i ett annat inlägg.

    SvaraRadera
  2. Tycker du är jättefin! Klart du ska anmäla dig till mammaformer om du känner dig bekväm med det. Tror det skulle kännas givande, för alla mammor har ju olika former men ändå fina som de är.
    Många kramar, Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska kolla in vad det är för något men jag vet inte om jag anmäler mig :). Vore i och för sig kul att utmana sig själv, mer så. Kram!

      Radera
  3. Hallå där hur mycket har du tränat ;) oförskämt snygg kram D

    SvaraRadera