lördag 25 augusti 2012

Dagen efter

God morgon alla fina!

Tack Maria och Helena för era kommentarer. Några har också kommenterat på FB dit jag alltid länkar min blogg. Tack för alla kommentarer i alla sammanhang ;).

En nyfunnen eller nyvunnen (?) vän Camillla länkade min blogg till någon kompis till henne igår. Kanske var hon också lärare? Nu måste jag i alla fall lämna läraryrket ett tag och skriva om något annat spännande, ha ha. Ja, så att hon fortsätter läsa alltså ;).

Igår var vi på fest. Min kusin som fyllde 35 (är som en syster till mig) bjöd på stor baluns. Och jag var så där alldeles "skakig-i-benen-lycklig" över att få piffa upp sig (som fan!) och gå på fest, UTAN barn. Laddad till tänderna!

Min kusin är en riktig fena på att laga mat. Igår blev det en underbar grillbuffé med hemgjord bearneaisesås och allt! Det märkliga i sammanhanget var att halva festen sa tack och hej vid tiotiden...I say no more :).

Själv tänkte jag återuppleva mina forna festardagar och tog till och med en tequila.



Jag tror att alla människor (som dricker alkohol) har något hemskt fylleminne till denna dryck. Icke jag! Nu tänkte jag testa då om jag fortfarande klarar den lika bra som Loka Citron. Jajamän! Väntade med skräckblandad förtjusning på att något skulle hända, men icke :).

När jag kom hem upptäckte jag att jag inte passade i min tunika så nu ska den säljas på Tradera. Den framhävde ingenting av det som är bra med mina former. Har utan större ansträngning raffsat fram 15 plagg som ska säljas. Huganä så jag shoppar!

Då sitter vi här då; jag och mannen. Konstaterar att det var väl ljuvligt med sovmorgon till 06.30 efter att ätit alldeles för mycket och druckit alldeles för lite.

Önskar alla en härlig dag! Själv har jag funderingar på att både börja ett nytt hurtigare liv samt att plocka kantareller.


1 kommentar:

  1. DEt där med nytt och hurtigare liv snappar jag upp....kram och ha en härlig söndag Diana

    SvaraRadera