tisdag 7 augusti 2012

Läget just nu

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev. Jag hittar ingen tid till att blogga samtidigt som jag saknar inspirationen också. Hade inspirationen till att skriva flödat hade jag säkert hittat tiden :).

Vi har varit i Tyskland och det var underbart att få komma till mitt andra hem. Lite så känns det. Trots att det börjar bli väldigt länge sedan jag bodde där så känns det ändå som hemma. Min lille pojke som jag tog hand om för så länge sedan är nu snart arton år, tänka sig! Och själv är jag visst inte nitton längre heller. Vädret var lite sisådär så vi har inte legat vid någon strand. Vi gjorde utflykter varje dag. Alvin tycker verkligen om att ha lite lugn och ro emellanåt så mot slutet sa han "inga mera äventyr" :). Det var ljuvligt att få höra och tala språket igen. Oh så jag älskar tyska! Om man nu kan älska ett språk.

Kompisar har drabbats av sorg och när vi fick veta vad som hänt sparkades mina ben undan fullständigt. Det är så fruktansvärt. Så ofattbart. Det är svårt att somna om nätterna då tankarna mal och mal likt en orkan i huvudet. Och det är ju då absolut inte synd om oss ska tilläggas men ont det gör det.

Om en knapp vecka börjar jag jobba igen. Huganä. Jag är inte redo för det och jag vill inte byta arbetslag och hej och hå. MEN jag ser grymt mycket fram emot me and i-säsongen! På lördag-söndag ska jag till Stockholm på kickoff och ooooooooooooooh så skoj det ska bli! I år släpper me and i även en vuxenkollektion och jag har sett glimtar ur den och den är helt fantastisk.

Svampsäsongen har börjat! Jag får en kick av att plocka kantareller! När jag ser dem framför mig blir jag helt skakis i benen och bara kastar mig fram :) Vi var ute igår, jag systeryster och kusinvitamin samt fyra gnällungar. Fick ihop en ganska mycket och gjorde en ljuvligt god kantarellpaj när jag kom hem. Blir att äta det som är kvar i kväll. Så fort mannen kommer hem från jobbet ska jag och syrran bege oss ut till nya marker.

Önskar dig en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar