måndag 27 augusti 2012

Morgoninlägg

Är så där riktigt imponerad av mig själv att jag är i mer än god tid och hinner skriver ett inlägg på morgonen och allt.

Hösten känns i luften och vi får njuta av sensommarens sista dagar. Här har det faktiskt varit lite sol mellan skurarna.

Idag ska vi ha stafett på jobbet. Alla elever på högstadiet tävlar i lag och detta är något eleverna tar på största allvar :). Vi lärare har delat in dem i lag (årskursvis) och de springer eller cyklar en sträcka var och beger sig sedan ner till skolgården för att se sin lagkompis som springer sista sträckan gå i mål. Vi har nio sträckor. Mycket rolig idé och en tradition hos oss på högstadiet.

Igår berättade mamma att kantareller minsann växter superfort så jag,systeryster och kusinvitamin kan nog ge oss ut redan till helgen igen. Vi blev ju liiiiite psykade av att möta människor med hela ryggsäckar fulla!!



Hösten är ändå härlig. En årstid som jag uppskattat mer och mer de senaste åren.

Har ni köpt några härliga höstnyheter ännu? Jag har köpt superfina svarta jeans på Kappahl och en härlig vardagströja (stickad) på Lager 157. Och skor! De coolaste skor jag någonsin ägt. Ni har ju sett dem på FB ;)



Det är ju mycket skinn och metallic i affärerna. Kanske inte min grej men jag är fullkomligt besatt av alla dessa fina handväskor i skinn. Som då är superdyra! Jag har bara köpt billiga skinnimitationer tidigare. Kanske unnar jag mig en 800 kronors väska lite senare i höst?

Kram på er och ha en fin dag i höstsolen.

1 kommentar: