fredag 31 augusti 2012

Den svampbesatte och hennes syster

God morgon alla fina!

Loggar in på en utav mina favoritbloggar, min vän Marias. Hon skriver så starkt om hennes förra relation till mannen hon lämnade för ett år sedan. Som det berör mig! Vill ni läsa hittar ni inlägget här nedan:
http://justanotherordinarystupidmommyblog.blogspot.se/2012/08/vad-ar-da-en-destruktiv-relation.html

Hur är det med mig då, ja jag är ju inte så duktig på att skriva här på bloggen, tyvärr. Hinner helt enkelt inte med och måste hela tiden prioritera andra saker. Måste nu erkänna att jag hamnat i ännu ett osunt beteende...ja ni vet, jag har ju varit sockerberoende och lite shoppoholic så där även om jag ännu inte kraschat vår ekonomi. Jag har mer fått min man att sucka och liksom kritiskt granska mina köp och undra om jag tänker använda den där...Inte för att han tycker att jag köper fula plagg (tror jag) men det är mer så att han inte tycker jag använder det jag köper. Men det göööör jag ju! Jag har ju användning för allt jag köper på jobbet. Ser till att inte köpa urringat eftersom jag inte vill visa brösten för tonåringarna. Nu är jag inte särskilt förtjust i att visa brösten på stan eller hemma heller. Där måste jag säga att jag och min kollega och vän J hade en mycket intressant diskussion tidigare. En tjej, elev då hade blivit anklagad för att "visa brösten". Ja, hon hade urringat och någon kille sa att hon ville visa brösten. Fel sak att säga, SJÄLVKLART men jag undrar "om man FAKTISKT VISAR brösten är inte det då för att man vill visa brösten?? J höll inte med och jag fattar noll av hans resonemang.

Nu är min nya passion, beroende whatever...plocka svamp!!! Jag tänker på kantareller mest hela dagarna och vill heta mer, mer, mer! Och nu har en elev avslöjat en åker av kantareller (jag får hjärtklappning!!) någonstans i Borlänge och vi måste dit! Idag! Så det ska jag göra idag då.

Hoppas att ni också ska hitta på något som får hjärtat att slå lite extra ;)



Ta hand om dig.

2 kommentarer:

  1. Hej, visst var det en fantastiskt känslosamt inlägg Maria skrev! Jag jobbar ju på en gymnasieskola och jag vill absolut inte ha urringat och visa brösten där..inte för att jag flashar med dem annars heller;) Men just på en skola bland en massa tonåringa känns det verkligen fel. I alla fall för mig.
    Önskar dig en skön lördag!
    Kramar Nina

    SvaraRadera
  2. Åh, vad söt du är Helena!:) Tack så mycket.
    Ja, det kan vara svårt det där med att bryta sina vanor så som socker och shopping ( har ju en släng av det med) och just det där med urringat, så hade jag det mycket tidigare. Men jag tror modet är mer "döljande" nu för tiden. :) Många kramar och ha en skön lördag!

    SvaraRadera