lördag 1 september 2012

Humor från svampskogen

Vi begav ju oss iväg då, till grannstaden för att plocka svamp. Till skogen utanför grannstaden för att plocka svamp.

Vi visste till att börja med inte om vi kommit till rätt bom, rätt ställe eftersom jag aldrig varit där. Mötte dock en gubbe på moppe som bekräftade att vi var på rätt ställe.

Det är lite humor det här från början, lite dubbelt eftersom jag och min tvillingsyster är rätt lata men galna i mat, galna i svamp. Vi skulle nog aldrig traska kilometer efter kilometer uppför för att träna rumpmusklerna även om vi skulle behöva det...MEN när det gäller KANTARELLER då går vi genom eld ;)



Det är liksom det här vi drömmer om, kantarellfläckar! Så då är det bara att traska och traska. Ganska snart hittade vi massor av trattkantareller. Och några gula kantareller.

Det var ju då en elev som hade tipsat mig om ett ställe. Hon hade orienterat där i torsdags. Sedan träffade vi en man som var väldigt lik elevens storebror som också är min elev :). Vi började prata och kom dock fram till att han var pappan till mina elever. Och prisa Gud att han även var orienteringstränaren!! Ja!! Och denna snälla pappa beskrev exakt hur vi skulle gå.

Vilket ställe sedan! Kantareller stora som jag vet inte vad och hur mycket som helst!

Mera humor här...Jag gillar inte att gå i snårig terräng men nu har jag minsann med galen blick gått igenom snår samt VADAT över diverse träsk. Mohahahahahaha. Jag vrickade även foten när jag blev så uppspelt över en JÄTTEfläck med kantareller och kunde inte snabbt nog komma fram till dem :).

Ja ni...vad ska man säga?

Önskar er en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar