onsdag 14 november 2012

Dagens oro och dagens glädjeämnen

Ja ni...dagens tjoller kanske jag också bör lägga till?

Är ensam hemma med barnen (maken är bara iväg nu under kvällen) och det har slagits hejvilt här hemma. Nu låter jag Valter leka lite med Alvins små legofigurer för då är han nöjd. Detta kommer självklart att resultera i ett praktgrin...

Älskar att sitta här och lyssna på Valters helt fantastiska rollekar :).

I morgon kanske jag ska till sjukgymnasten. Självklart skrev lilla slarvamaja inte upp tiden så jag åker dit på känn i morgon och så hoppas vi att det var i morgon jag skulle dit. Är det nästa torsdag så är det ju inte hela världen. Värre är det ju om det var förra torsdagen jag förväntades vara där...

Andra spektakulära delar av mitt liv att dela med mig av är väl att jag köpt en bebismössa. Anledningen till det var att det var mitt favvomönster, me&i såklart. Jag har ingen kompis som är gravid (såvitt jag vet då) och inte är jag det själv heller. Inte vill jag ge bort den egentligen eftersom jag liksom bara ääääääääääääääälskar mönstret. Kanske kan jag sätta den på min gamla docka Anna som killarna vridit nacken av? Vi skrattade åt detta på jobbet. Min kära kollega J hade köpt en jordglob i svart och silver på Tradera och då var jag tvungen att erkänna bebismössaköpet. En annan kollega blev också inbjuden i diskussionen och vi enades om att det var psyko. Minsann.

Annars är jag riktigt trött och oinspirerad till mycket. Men det är väl pms kanske? Min menscykel har gått bananas igen och jag ska tillbaka till gyn, blä för det. Men läkaren jag träffade i våras och som jag ska träffa igen var helt otroligt trygg och trevlig och bra på alla sätt och vis. Min lite låga håglösa sida är antagligen ett resultat av för mycket blödande. Men det ordnar sig väl det med. Jag skiter fullständigt i sådana här små åkommor så länge det inte är cancer. Får jag bara vara fri från den vedervärdiga sjukdomen så ska jag vara tacksam tacksam tacksam. Har bestämt mig för att aldrig mer klaga över förkylningar, magsjukor eller stukade fötter. För hur banalt och patetiskt är det inte att gnälla över sådant krafs egentligen?

I morgon ska jag baka julgodis till min kära tyskagrupp i år sju. De är också mina kära gullungar till mentorselever. Jag ska ha PartyLite visning, ska vara värdinna alltså på måndag och då tänkte jag bjuda på julgodis och glögg. Tänkte att det skulle öka köpkraften hos gästerna!

Nu så! Duschdags av två söta envisa pojkar.

Önskar dig en fin kväll.

2 kommentarer:

  1. Det jag menade med detta att baka till sjuorna är ju för att jag ska öva innan jag bjuder vänner på godsakerna! :)

    SvaraRadera
  2. Julgodisbak låter mysigt, jag kanske skulle ge mig på det jag också! =) Kram

    SvaraRadera