måndag 5 november 2012

Vad är en bohem?

Idag hade jag lektion med en grupp där lektionen lätt kommer in på sidåspår, eller ja...hos två barn i hela gruppen. Om det råkar vara så att ni sitter och funderar på "vad ÄR en bohem egentligen?" så fick jag det beskrivet för mig idag.

"En bohem är en sådan där person som sitter hemma hela tiden". ÖH???! Näääääääääääj försökte jag, nu tror jag att det inte är den mest nyanserade beskrivningen av bohem. Typ så men inte med det ordförrådet utan mer med öh och typ. Men ändå vuxet. Det är dock det som är så underbart med vissa ungar. De tror tamefanken att de har rätt. Där sitter de med ett allt annat än nyanserat språk men nog vet de vad en bohem är alltid. Det räckte med den beskrivningen. Punkt. Och alla ungar följde intresserat med när jag försökte beskriva lite utförligare. Men nej. Icke.

By the way så tror jag minsann att jag är en sån då. En sådan där bohem då alltså.

Fy så trist.


2 kommentarer:

  1. Ha ha, en som är hemma hela tiden. Ja då är jag en jag med. =D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja ibland så får de till det =) Jag har alltid tänkt mig en bohem som en sån som åker runt i husbil i färglad palestinasjal och mediterar rätt ofta. Och det är nog lite bohem i oss alla =)

    SvaraRadera