måndag 11 juni 2012

Älskade måndag

Oh så jag gillar måndagar! Det har jag sagt förut men det kan sägas igen. Och igen och igen. Min lediga dag då jag rättar eller struntar i att rätta. Det är så oerhört att vara alldeles för sig själv. Att få njuta av tystnaden.



Igår när jag gick en kort sträcka själv hörde jag hur fåglarna kvittrade väldigt högt. Tänkte att jag aldrig hör det annars eftersom jag alltid är i sällskap med någon. Oftast mina små söner eller en hop tonåringar, eleverna då alltså. Tänkte att "kvittrar fåglarna så här högt jämt?"



Idag ska jag ner på stan och styra upp klädseln för veckans festligheter. Det är mycket som ska firas i veckan. I kväll ska jag på niornas middag. Eleverna i år nio och lärarna på högstadiet äter tillsammans och nians lärare (icke jag som tillhör år sju) håller tal och spexar. Det brukar vara mycket trevligt. Många skratt.

Till hösten ska jag byta arbetslag till det arbetslaget som har nior nu och får då ta hand om de blivande sjuorna. Det känns väldigt trist att byta arbetslag eftersom vi skrattar så mycket oss. Jag har väldigt skoj med mina arbetskamrater. Det förekommer heller inget skitsnack eller gnäll. Det gör det säkert inte i det nya arbetslaget heller. Det blir nog bra det med. Helst vill jag dock slippa den lilla pendelsträckan (mindre än två mil) och få ett jobb här i stan. Den dagen lär väl komma. Jag har ju över trettio år kvar i arbetslivet :).

Jag kom av mig med varför jag måste shoppa, firandet alltså! I kväll är det som sagt middag och på torsdag är det ju skolavslutning! Hurra! Jag behöver en vit bh och ett par sådana där supertrosor som trycker till fettet. Smack och midjan är som den borde vara. Hoppas jag, eftersom sådana trosor är rätt dyra i alla fall. Behöver även en vit topp att ha till min kjol jag ska ha i kväll. Såg en i Mama igår, en vit spetsblus från H&M som var jättefin. Ska kolla in den. På fredag tar grannpojken studenten och vi är bjudna dit för studentfirande. Ska bli jättetrevligt! En vecka att se fram emot.



Kom ihåg så roligt det var när jag gick på låg och mellanstadiet och vi hade en sådan där gammeldags tavla med kritor. Fröken tog fram färgkritorna och vi fick rita och skriva dagen innan skolavslutningen.

Önskar er en fin dag!

1 kommentar:

  1. Va glad jag blev när jag så den där tavlan. Kommer så väl ihåg den vid hade i vårt klassrum. Åh va det var härligt med sommarlov då. Ha en fin sommar Helena. Kram Åsa

    SvaraRadera