söndag 17 juni 2012

Tråksöndag

Så har dagarna rusat på och jag har inte hunnit skriva på ett tag. Idag öser regnet ner, som vanligt. Vi är verkligen inte bortskämda på sol den här försommaren.



Skulle verkligen vara en bra investering att köpa sig ett par snygga gummistövlar. Jag är väldigt trött, seg och lite halvsur idag. Trist när det är blött och kallt. Barnen vill inte ut (och det har jag full förståelse för) och är inne och slåss framför tv:n. Mannen springer runt och gör nytta och jag ska rätta och sortera upp en pärm till min kära kollega som ska ta över den klass jag haft i engelska. Jag ska ju ha svenska nästa år i stället. Det tar emot, såklart. Att jobba alltså. Min hjärna och mitt jobbarhjärta har redan gått på semester. Två dagar jobb kvar nu och det känns fånigt nog jättemotigt.

Vi hade skolavslutning i torsdags och en elev i år sju knockade oss fullständigt när hon sjöng "Mercy". En blivande stjärna säger jag bara! Henne kommer vi att få se mer av i framtiden.

I fredags var vi hos grannarna och firade deras äldsta son som tog studenten. Det var mycket trevlig. Fick jättegod mat i form av buffé med olika italienska tunna skinkskivor (eller vad det är egentligen?)...gott i alla fall! Pastasallader, gott bröd och goda ostar. Massor av frukt också. Till efterrätt underbart god tårta. Jag drack ett gott rödvin till. Gick hem med minstingen vid åtta och såg fotbollen hemma. Övriga festdeltagare såg fotbollen i tältet på uppmonterad gigantisk tv.

Igår firade vi Vendela, barnens tremäning. Magen står i fyra hörn. Vi har fortfarande ingen kaffekanna. Det här jäkla pulverkaffet kan väl inte ens kallas kaffe? Innehåller det ens koffein? Mitt huvud är nära sprängningsgränsen.

Gnäll gnäll gnäll!


Nej ni, bara att bege sig till närmsta granne och be att få bli bjuden på en kopp. Eller dra till Maxi eller Donken.

Önskar er en fin dag och hoppas att solen skiner någonstans i Sverige!

1 kommentar:

  1. Blir alltid så hungrig när jag läser dina inlägg!:) Kämpa på nu i det sista! Kramar, Maria.

    SvaraRadera