måndag 4 juni 2012

Härliga måndag

Det är väl underbart att måndagar kan vara så bra. Så efterlängtade. Jag är ju ledig på måndagar och på grund av att jag haft stora problem med stress de senaste åren får pojkarna vara på dagis ändå medan jag är hemma och rättar, städar och pyssla på. Det är ljuvligt att få vara själv. Tystnaden är så underskattad.

Idag har jag varit och klippt mig samt gjort slingor. Nu är jag blond igen :). Underbart! Det är så härligt att sitta där och bli ompysslad. Efter jag var klar gick jag och köpte bagladysmycken jag suktat efter i flera månader. Ett underbart armband och en ring i turkost. Det står "today is a good day" på ringen och "if you think happy you live happy" på armbandet. Nu håller jag på att dö av dåligt samvete. Får se om jag lämnar tillbaka...Men det känns så pinsamt. Mannen måste försäkra mig att jag förtjänar dessa bara :). 500 spänn...

Jag ska bli bättre på att lägga upp kort på bloggen. Just nu förekommer ju inga kort över huvudtaget och det är ju rätt trist måste jag säga.

Nu har min kusin även hoppat på "minska midjan tävlingen". Vi påstår alla tre att vi ska vinna :). Måste skärpa mig med motionen nu. Hade lovat mig själv att lediga dagar powerwalkar jag två varv runt sjön och jobbdagar ett varv. Hrm, vad hände? Jag vägrar att gå i regn var senaste budet. Och här regnar det precis hela tiden. Och kallt är det! Frös om händerna när jag cyklade till stan.



Sitter här och mumsar ekologiska mandlar från "Tant grön". Rekommenderas!

Ska nu baka kladdkaka med kokosbotten. Receptet har jag hittat inne hos fina Diana på "Dianas drömmar". Jag ska bjuda mina tio godingar, mentorseleverna på fika i morgon när vi har sista mentorstiden innan sommarlovet.

Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Klart du är värd dina smycken! De låter jättefina och håret med, visa gärna bilder! Kram kram, Maria.

    SvaraRadera