måndag 11 juni 2012

Stan avklarad

Jag ser fortfarande inte vad jag skriver när jag skriver rubriken. Jag ska get started med något står det rätt över rubrikraden.

Nu har jag ekiperat mig för firarveckan. Köpte svindyra "fet free" trosor på Lindex. 289 kronor minsann! Men jag provade dem nu när jag kom hem och de trycker banne mig in magen!! Hurra! Nu är ju mitt mål att minska några centimeter i midjan men det lär tyvärr inte ske bara över en dag. Så skulle jag gärna vilja ha lite muskler i benen också. Jajamän. För det krävs ju träning och det går dåligt med träningen för mig. Köpte en supersöt sptetsblus till min kjol att ha på middagen i kväll.

Gick in i underklädesbutiken för att köpa mig den perfekta sommarbh:n. En som inte syns genom vitt. Jag har ingen vit eller hudfärgad bh just nu. Måste köpa dyrbhar eftersom jag har stor byst. Finns inget som passar på Lindex om man säger så. Lite stackars mig faktiskt :) för jag har ingen större lust att slänga ut 700-900 kronor för en bh. Var nervös när jag gick dit för kvinnan som äger butiken är bara för mycket för mig. En gång när jag var där fick jag henne som hjälp. Hon pratade högt, skrek så att alla kunde höra i butiken. Undrade om jag inte hade B eller C kupa. Nääääj, tyvärr. "Du har då absolut ingen stor byst!!" Skrek hon över butiken. Det slutade med att hon fick inse att jag faktiskt har håll i er F-kupa. Grattis liksom. Full koll. Hon luktade dessutom svett och rök, lovely. Nu var hon inte där och jag fick hjälp av en jättetrevlig expedit. Köpte den billigaste hon tog fram. 689 kronor...

Köpte även badkläder och kallingar till Alvin. Sedan cyklade jag till Plantagen och köpte lite blommor jag ska plantera i stället för de döda påskliljorna.

Nu ska jag dricka pulverkaffe eftersom bryggkannan är trasig och så rätta prov då, i rasande fart. Om två timmar ska jag hämta pojkarna.



Mårbacka ska snart planteras.


3 kommentarer:

  1. Hoppas pulverkaffet var gott kompis!
    Kram på dig i vardagen!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var dyrt för en bh! Men samtidigt är det ju en investering på många sätt ändå. Har också stor byst, vilket är knepigt när man köper på kedjorna för de sitter inte helt hundra. Har dessutom ett sönder ammat bröst och ett som aldrig barnen gillade som ännu är lite mer "piggt". Jättesvårt med bh. :) Kramar, Maria.

    SvaraRadera
  3. Här har det shoppats minsann ;) kram Diana

    SvaraRadera