onsdag 13 juni 2012

Dan före dopparedan

I morgon är det dags för skolavslutningen. Det finns ingenting som är så stämningsfullt. Eller ja, bröllop kanske? Det är så underbart att tåga iväg bland uppsluppna barn. En dag att se fram emot. En känsla att hålla fast vid :).



Och vädret i morgon, det är viktigt! Så viktigt att vädertankarna snurrat i mitt trötta huvud mest hela dagen. Jag är annars tämligen ointresserad av vädret. Eller nja, jag vill väl steka mig i solen men jag HATAR att prata om vädret. Folk som ej bor i närheten ringer hit och liksom, "vad har ni för väder?". Hur kan det vara viktigt?

Idag hade vi utedag med eleverna. Lite kockobello hade vi varit för vi hade ingen reservplan för dåligt väder. Vi kunde ju ha skrivit i veckobrevet att vid dåligt väder är vi på skolan i stället. Så vi drog ut till en sjö med hela årskursen. 75 tappra sjuor och vi tappra lärare som försökte hålla humöret uppe...Det regnade och regnade och regnade. Vi åt lunch och osten liksom flöt iväg på bordet. Vi tolv gav vi upp och sa att eleverna fick cykla hem.

Efter jobbet drog jag och Johanna och solade. Jag har inte solat på 12-13 år! Solarium då. Det var avkopplande. Och jag har till och med fått lite färg på benen! Nu är jag inte helt kritvit i morgon :).

Jag är verkligen otroligt trött nu. Känner mig helt avstängd på något vis.



Önskar er en trevlig kväll.



1 kommentar:

  1. Hoppas ni får soligt och fint på avslutningen samt att du sen får sova ikapp så tröttheten ger sig! Kram

    SvaraRadera