tisdag 5 juni 2012

Helglyx

Vilken lyx va! Att få en ledig dag så där mitt i veckan. Fira nationaldagen som vi svenskar inte gör, eller gör vi? De har ju något slags firande på svt klockan åtta så javisst, det gör vi visst. Det finns också något litet firande i staden men jag skippar det.


För några år sedan, det var väl innan barnen var jag och min syster och min kusin nere i stan på torget för att avnjuta GRATIS nationalfirandes-lunch. Det var vi tre, kring 25 år då kanske och så alla stans pensionärer :). Minns att min kusin blev tacklad vid ett bord av en gubbe som minsann skulle ta sill före henne.

I morgon kommer min vän Emma med familj hit på grillning. Det ska bli jättetrevligt. Det var alldeles för länge sedan vi sågs. Jag tror inte jag sett Emma sedan sportlovet. Katastrof!

På förmiddagen ska jag och en annan kompis på shoppingtur till Lager 157, lovely lovely säger jag bara! Jag ska mest heja på henne i hennes shopping...jag har nog shoppat färdigt ;). Köpte ju smycken igår. Plus att jag klippte mig och slingade håret och det är ju inte billigt.

I morgon ska jag göra en helt underbar vit chokladmousse som jag åt hos min kusin på tjejfesten. Ska lägga ut receptet på den senare.

Idag var jag klädd i knallrosa jeans och en topp i knalliga färger till. Vet inte hur många kommentarer jag fick om att jag var färgglad :). En elev undrade varför jag gick klädd i rosa kläder. Varför inte? Svarade jag. Idag hade vi sista mentorstiden för terminen och jag bjöd min grupp på kladdkaka med kokosbotten. De fikar säkert massor hemma men ändå blir det helt till sig när de får fika i skolan. Jublar. Gott var det och jag som är med i bantningstävling och allt smällde i mig en rejäl bit. Jag riktigt hörde sockret knastra mellan tänderna. Ja ni, man får skämmas :).

Nu ska jag ta och röja upp här.

Önskar er en trevlig kväll.


3 kommentarer:

  1. Skäms inte ett dugg!!
    Härligt med fika ihop m dina elever.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Avis, ska du shoppa...ha en härlig dag vännen kram Diana

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blev en trevlig dag! och färgglada kläder är ju underbart. Har själv knallblå top idag och har fått en massa kommentarer om att den är så färgglad. Konstigt egentligen att inte fler törs vara knalliga! Kram

    SvaraRadera