lördag 2 juni 2012

God morgon!

Männen i mitt liv har dundrat ut genom dörren, sena till fotbollsträningen som vanligt. Det är mer regel än undantag att man ska vara sen iväg i vår familj. Två barn! Och ända lyckas vi inte styra upp. Hahahahahaha. Hur svårt kan det vara?

Igår fyllde jag år, 34 minsann. Min fina arbetskamrat Johanna hade fyllt vår lilla skrubb till arbetsrum med ballonger som det stod grattis på. Jättegulligt! Och mina sjuor ropade grattis, grattis efter mig hela dagen. En trevlig dag måste jag säga. Fick vacker blombukett av mannen, örhängen och ett halsband som jag måste byta. Örhängena var bra men halsbandet...Ja ni :).

I kväll är det tjejfest hos min kusin. Hon har fixat italiensk buffé och jag vet en som kommer att äta tills hon mår illa. Nej, jag vet två! Min tvillingsyster är ju precis likadan :). Lustigt det där. Jag har någon gång fått lägga mig ner på en fest av illamående och folk har tisslat och tasslat om Helena druckit för mycket. Nej hon har ätit för mycket, ha ha. Jag ska fixa en tipspromenad, kändisskvaller till festen.

Dessutom ska jag städa hela äckliga lorthuset (vårt hem!) innan ett för då ska jag och min kusin ner en vända på stan.

Fart och fläkt. Precis vad fru fartfylld gillar. Annars blir hon ju rastlös.



Jobbet är sådär just nu. Barnen tjatar om högre betyg och alla är totalt omotiverade. Även de mest alerta sitter med mobiler eller stirrar hålögt ut i tomma intet. Det är tungt. Alla vill vi ha sommarlov men vi måste hålla ut en stund till. Puh!

Nu måste jag se till att ta itu med städningen!

Önskar er en fin dag.

1 kommentar:

  1. Grattis ännu en gång i förskott! :) Blir glad när jag läser ditt inlägg för du är så charmig. Äta så mycket så man ligger ner på fest. Hahaha. :)
    Många kramar, Maria.

    SvaraRadera