tisdag 12 juni 2012

Mitt tillstånd, min tillvaro

Är så ohyggligt trött! Inte så där sönderstressat trött i huvudet trött utan sömningt. Ändå drog jag iväg till Maxi och hyrde film. New years eve tror jag att den hette.

Det känns att det är nära nu, ja nära skolavslutningen alltså. Kämpat på, gett och gett. Heter det gett? Ser helkonstigt ut när jag ser det i skrift. Och jag ska undervisa i svenska i år :). Det är mitt huvudämne. Har dock inte undervisat i ämnet sedan våren 2003...så, jag måste väl läsa på lite.

I morgon ska vi bada med eleverna. Det regnar väl mest hela tiden och jag tror inte det blir så mycket bada av.



Igår var det niornas middag och det var en fröjd att se mina kära kollegor utklädda till kvinnor och kvinnorna till män. Två tjejer i nian som ej är mina elever då de läser spanska höll tal. De tackade deras lärare men inte mig då eftersom jag inte haft dem. Direkt när det talat klart ropar en utav mina tyskaelever över bordet "Helena, jag tycker om dig också! Ja, de nämnde ju inte dig men jag tycker om dig". Det var så himla gulligt och jag blev så glad. Är verkligen glad över att de är så fina. Så mjuka och okaxiga. Visst kan de vara kaxiga ibland men då med glimten i ögat. Det är verkligen en gåva att få jobba med ungdomar.

Det går åt helvete med min bantning. De trosorna som var garanterat fettfria :) minskade midjemåttet med två centimeter. När jag kom hem från middagen igår hade jag ruggigt ont i magen. Satan så de klämde! :)

Lärarna vann den prestigefyllda matchen mot niornas elever idag! Hurra! Jag satt på läktaren som en riktig tråkmåns inlindad i en filt. Var ruggigt nervös och skrek som den mest hysteriska av alla. Som vanligt då.

Annars har jag backat på en bil idag! Hej och hå! På dagisparkeringen, kaschmack! På darrande ben tar jag mig ut och ser till min stora lättnad att det är en sådan där arbetsbil från kommunen. Ingen bula vad jag kunde se.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar