söndag 17 juni 2012

Vill följa dem mot målet

Jag har följt en blogg i flera månaders tid och jag läser verkligen varje inlägg. Bloggen heter "Vägen mot tre" och det är Emelie och Anders blogg. De var med i "Drömmen om ett barn" på trean och jag älskade programmet. Det handlade om ofrivillig barnlöshet och flera par berättade öppenhjärtigt och delade med sig i sin kamp för att bli föräldrar. Fick följa både adoptivföräldrar och par som slet med IVF. Var femte par i Sverige är infertila och med det menas om man försökt att bli gravida i över ett års tider. Ett mycket vanligt problem alltså men få delar med sig av vad de går igenom, kanske är det lite tabu på något vis, jag vet inte.

I alla fall så ska Emelie och Anders som bor i Göteborgstrakten adoptera ett (eller två) barn från Sydafrika och de har nu stått i kö i landet i två år. Barnbeskeden från Sydafrika kommer oftast på fredagar så varje fredag har jag darrandes kikat in på bloggen och hoppats, hoppats! Att det ska bli deras tur. De är ett utav de par som väntat längst på barn från Sydafrika och jag riktigt lider och hoppas med dem.



Här är dem. Nu har de stängt ner bloggen eftersom de fått elaka kommentarer, anonymt såklart och någon har även anmält ett inlägg. Vilka idioter det finns! Att folk bara inte kan uppföra sig. Hur kan man klanka ner på andra sådär? Ifrågasätta på det mest märkliga sätt. De bad till exempel oss läsare att komma med namnförslag. De ska kanske behålla barnets namn men om det inte blir tilltalsnamn så blir det ett andranamn. Då gick någon i taket för det.

Jag vill så gärna få fortsätta följa dem. Vill få se deras Mini och läsa om hur de kommer att ha det nere i Sydafrika. Usch, jag blev så besviken att jag inte kan fortsätta att följa dem även om jag har full förståelse för deras beslut och självklart respekterar det.

Annars har jag inte börjat med min rättning och sortering av papper ännu...Så jag har någonting för mig i kväll i alla fall.

Här klarnar det upp. Hoppas på sol i morgon. Och resten av sommaren.

2 kommentarer:

  1. Man blir så ledsen att ett par idiotiska kommentarer kan förstöra så mycket bra skrivande och fina tips. Hoppas att de återkommer till bloggandet! Kram

    SvaraRadera
  2. jag vill oxå följa dem till målet och läsa om deras tid där! :(

    SvaraRadera