söndag 23 september 2012

Älskade Valter

Idag fyller vår yngsta, den vildaste Valter i mannaminne tre år. Minsann! Tiden har gått fort samtidigt som jag har svårt att komma ihåg bebistiden. Den känns mycket avlägsen...

När du föddes Valter så kom du till världen med dunder och brak. Och du skrek innan du ens var helt ute! Ja, du skrek när du kommit ut med huvudet bara! Barnmorskan var lyrisk. Hon hade jobbat i över tio år och aldrig upplevt det. Hon hade hört andra barnmorskor pratat om det och väntat på den dagen hon själv skulle få förlösa ett barn som gjorde så. Att du gjorde så är så tydligt, så klart i din personlighet. Du tar för dig, du dundrar fram här i  världen. Du har inte förstått att man kanske borde stå tillbaka för äldre barn, nej du vill bestämma över alla :). Du ska alltid vara först.

När du var 9 och en halv månad ställde du dig upp. Två veckor senare stod du på köksbordet. Och veckan efter det så gick du. När du var ett år klättrade du om de äldre barnen i stora klättertornet på leklandet. Mitt hjärta har stannat för någon sekund både en och två gånger...

Du är en stor glädje för mig och pappa. Och för Alvin så klart och för många andra. Av någon anledning verkar också de flesta föräldrarna på dagis kunna ditt namn...:)

Jag är så glad att jag fått dig med så mycket livsglädje, fullt med glitter i ögonen har du. Det ena upptåget är mer galet än det andra. Ibland förstår jag inte hur vi ska hinna med i din takt men det blir mycket skratt på vägen.

Grattis min skatt!


Här som liten buse!



5 kommentarer:

  1. Haha, kommer ihåg när vi var på leklandet och han var överallt fast han just fyllt ett :-) Kram och tack för igår!
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för igår och tack för kommentaren :)
      Kram, Helena

      Radera
  2. Ja, du Valter, du var/är som ett kraftfullt muskelpaket, förklädd i en bebis/småpojks kläder. Fina såklart, eftersom mor din har smak!

    SvaraRadera
  3. Vilken raring! Kul med barn som vågar ta för sig! Kram

    SvaraRadera