fredag 7 september 2012

Missförstå mig rätt

Igår skrev jag ett inlägg på Fejjan om att jag tyckte att det kanske var lika bra att lägga ner bloggandet eftersom så många i min närhet tolkar in det jag skriver på fel sätt. De tror att jag mår väldigt dåligt eller att jag hatar mitt jobb, typ så. Jag har det tufft just nu med saker runt omkring och jobbet är ju något som är tufft men jag gillar mitt jobb, verkligen. Det är andra omständigheter på jobbet som inte är bra, alls.

Hur det än är kan det ju vara lätt som läsare att man läser det jag skriver "med sina egna ögon". Alltså att man tolkar in det man har i sitt eget bagage och så blir mina känslor om det jag upplever i mitt liv någon annans om ni förstår vad jag menar?

Jag lägger inte ner mycket tid på min blogg överhuvudtaget. Jag skriver inte ens varje dag och då jag skriver är jag (trots att jag är lärare i svenska!!) inte det minsta perfektionistisk i mitt skrivande. Jag läser inte igenom det jag skrivit innan jag trycker på publicera. När jag sedan läser det (om jag gör det) upptäcker jag ju en massa slarvfel. Men hur det än är så vill ju jag att bloggen ska ge en bild av mig som jag är och det jag faktiskt känner och upplever. 

Det finns  två saker som pressar mig just nu:


  1. Mitt säljjobb där jag säljer me and i. Uuuuuunderbara kläder och underbart jobb! MEN alla är sjuka och visningar blir ombokade och kunder är sjuka, lite folk på visning och så vidare. Har ett bra snitt per kund, absolut men vad hjälper det när jag inte kommer iväg på visning?
  2. En människa som inte är snäll. Jag vill inte hänga ut denna människa här. Egentligen är det ju fel att skydda någon som är negativ och självgod och som vill sätta mig på plats, trycka ner mig. Då denne stackars människa är totalt omedveten om sitt urusla beteende eftersom det är en del av hans förträffliga personlighet så väljer jag ändå att han får förbli anonym :).
Det gäller nu för mig att tänka framåt och ta tag i situationen både under punkt ett och två. Idag ska jag ringa och boka om de träffar som blivit inställda samt ringa nya tänkbara värdinnor.

När det gäller punkt två står jag mer med öppen mun i ren förvåning. Hur kan vuxna bete sig sååå illa??! Jag kan inte skriva mer om det här.

Idag ska jag och min syster ut och plocka trattkantareller. Jag skulle gärna dra ner på stan en sväng också men vi har inga pengar efter en hög oförutsedda räkningar. I stället ska jag lägga ut två ton rea"fynd" på Tradera som jag inte förstår varför jag köpte.






Det är härligt med höst tycker jag. Solen värmer på ett härligt sätt och skogen bjuder på svamp :) Affärerna är fulla med ljuvliga plagg i underbara färger; mycket orange och grönt och lila. Ljuvliga stickade koftor och ponchos. På inredningssidan finns det de mest ljuvliga filtar och kuddar och för att inte tala om alla fantasktiska temuggar...underbara smycken...

Önskar er en fin dag!

2 kommentarer:

  1. JAg har världens shoppingbegär just nu och skulle behöva en heldag med bara shopping på tapeten... Men men, vi har stora mindre billiga projekt här hemma så jag jag får snällt vänta till julhandeln ;-)
    Jag tycker du skriver en helt underbar blogg, du har ett härligt sätt att skriva på!

    Kram, Me&I-Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Camilla för berömmet!!!
      Kram

      Radera