fredag 28 september 2012

Fattade beslut

God morgon på er!

Jag hoppas förstås att ni sover djupt fortfarande. Själv gick jag och la mig vid halv nio igår kväll och då kan man ju inte räkna med att man sover längre än till klockan sex. Känner mig utsövd och njuter av att vara själv på nedervåningen.

Idag ska jag kanske med min kusin ner på stan. Hon ville ha lite smakråd. Hennes äldsta som jag i smyg låtsas att jag är moster åt (not a secret anymore ;)) ska också med. Det är förstås en tjej och jag som är killmamma köper gärna en och annan klänning till henne. Med handen på hjärtat så är det väl väldigt många klänningar men men...Jag frågade min Alvin om han ville med. Tänkte att han skulle bli lite lockad av Vendela eftersom han säger att han är kär i henne, hi hi. Men nej då, han HATAR att gå på stan. Ja, så sa han. När Alvin var yngre (kring 3-4 år) pratade han alltid om Vendela som "Vendela min fru".

Vendela, Alvins fru när hon var knappt fyra år.


Nu till det inlägget skulle handla om, beslut. 

Fattade beslut:
  • Läsa igenom blogginläggen. Som lärare i svenska borde jag ju skämmas för språket.
  • Motionera! Det där fettet som hoppar när jag springer ska bort, ögonaböj! I slutet av den här månaden ska jag stå på min idealvikt. Den vikten är ca 3-4 kg bort.
  • Nå mitt me&i mål (en summa jag vill sälja för totalt) innan oktober månad är slut. Allt extra blir bara bonus och jag kan vara riktigt stolt över mig själv.
  • Inte undvika konflikter! Undrar jag varför hon eller han sa si eller så till mig, fråga. "Vad menade du när du sa si eller så...?" Hur svårt kan det vara.
  • Rådfråga i diverse kroppsliga "krämpor". Inte tro att det ger sig av sig själv. Det verkar ju inte så.
  • Ha ett städat skrivbord på jobbet (mohahahahahha).
  • Unna mig själv att se på tv åtminstone en gång i veckan. Som det är nu ser jag alltså inte på tv överhuvudtaget.
Nu är det dags för kaffe! Önskar er en härlig dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar