fredag 28 september 2012

Vardagslyx och vardagsfyrverkerier

Så var det helg igen. Alltid, alltid samma underbara känsla när jag dundrar fram på motorvägen mellan städerna. Det tar mig ungefär 25 minuter från skolan där jag jobbar till skolan där min äldsta går. Jag skruvar upp Mix megapol när det kommer någon låt jag gillar. Det rensar hjärnan på något vis. Glädjen och frihetskänslan börjar bubbla inuti och man vet att fredagskvällen blir totalt kravlös. Jag älskar fredagar.

Min vän Ida brukar skriva om vardagsfyrverkerier och jag bara älskar det ordet. Och ja, jag vet att jag skrivit om det tidigare:).

           

Vardagsfyrverkerier för mig:

  • Me&i-jag beger mig ut på klädvisning. Kvinnor blir glada över våra underbara kläder och jag tjänar pengar på att fika och ha trevligt, me like! Och jag blir sååå glad över kläderna jag med. Är så glad att jag fick möjligheten att jobba som säljare.
  • Träffa vänner. Det är något som mest hör helgerna till egentligen men ibland hinner man ju med att ses i veckorna också och oj vilken energi jag får av det!
  • En kärleksfilm som gör att jag får en sådan där underbar känsla i bröstet. Som liksom stannar kvar.
  • God mat.
  • En oväntad present.
Vardagslyx för mig:
  • Klippa och färgar håret som jag gjorde igår på min lediga dag.
  • Spa-behandling :)
  • Shoppingtur!
  • Bio
  • Restaurangbesök
  • Luncha ute!
Vad innebär dessa begrepp för dig?

Önskar alla en fin fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar