torsdag 31 maj 2012

Dagens dravel

Jag är hemma och bakar nu på förmiddagen. På torsdagar jobbar jag bara eftermiddag egentligen men brukar alltid vara på jobbet ändå. Finns ju alltid att göra. I morgon ska jag bjuda niorna på fika eftersom det är deras sista tyskalektion så nu bakar jag min absoluta favoritkladdkaka med kaffe och nonstop-topping.

Jag var så glad och lättad tidigare över att den årliga fotbollsmatchen mellan niorna och lärarna skulle vara på måndag sista veckan. Jag är ju ledig på måndagar och yes, jag slapp liksom! Men näää då, nu är minsann matchen flyttad och huganä så jag gruvar mig. Ingen kan ju tvinga mig att vara med men jag tycker det är mesigt att inte vara med.

Jag är lite halvlåg över förändringar som jag inte får prata om. Äh, ni får veta senare. Kanske är det något mer också för jag känner mig ganska så less. Hoppas på mer energi och glädje när det blir semester.



Jag är ganska less på mig själv också. Att jag inte längre är så där sprudlande som jag var när jag var yngre. Kanske uppfattas jag fortfarande som det? Det är ju inte så att jag går och skyltar med min dysterhet. Att jag aldrig kan vara nöjd med det lilla längre. Det irriterar mig.

Nu måste jag ha kaffe!



Jag önskar er en fin dag.

1 kommentar: