lördag 20 oktober 2012

Bara stress?

Jag är ju en person som har och har haft stora problem med stress. Har svårt att känna när kroppen kollapsar och har varit slutkörd och sjukskriven tre gånger de senaste fem åren. Nu har jag dock en tjänst som faktiskt ÄR 75%. Med det menar jag att jag faktiskt jobbar det. Tidigare har jag fått deltidstjänster med lika mycket arbetsbörda som någon som jobbar heltid.

Jag har hittat en väg tillbaka och lärt mig vad jag behöver för att må bra. Med det kan jag inte säga att jag garanterat aldrig kommer att hamna i fällan igen. Absolut inte. Samtidigt är det en risk jag måste ta eftersom jag inte bara kan "sluta leva". Alltså sitta hemma och vila upp mig i förebyggande syfte. Jag behöver sälja me&i eftersom jag mår bra av det. Egentligen är kanske inte pressen att vilja boka in en massa visningar det bästa för mig men samtidigt är det något som jag tycker är roligt. Något jag mår bra av.



Tycker att det är alldeles för lätt att "skylla" det mesta på stress nuförtiden. Det kan väl omöjligt vara så att precis ALLT är stressrelaterat? Min värk till exempel, stress stress stress. Enligt sjukgymnast dålig hållning och dålig cirkulation. Jag vet att om jag tränar blir jag bättre.

I torsdags hade jag en dag då jag verkligen hade noll rätt. Åkte till skolan med Alvin utan både frukt och gympapåse. Åkte till me&i kund som skulle få tillbaka pengar på grund av ett felköp (av mig personligen) utan plånbok. Men sedan låg visst plånboken i bilen! Åkte till spa utan rabattkupong...Åkte hem och hämtade kupongen i samband med att jag skulle hämta Alvin i skolan. Kommer dock ändå tillbaka utan kupong! "Nu ääääääääääääääääääääääär du stressad" säger spa-teraupeuten. Ja, eller förvirrad.

Visst kan det väl vara så att jag TROTS min långa stresströskel är en mer förvirrad människa än de flesta. Jag är en tankspridd person med värk på grund av dålig hållning och dålig cirkulation.

Eller?


1 kommentar:

  1. Jag tror att om man har mycket i huvudet så får det inte plats mer. Min kurator sa så en gång, att det är som en vind där man tillslut inte får plats med mer grejer och vi kan inte hålla allt i huvudet.
    Kroppen blir ju också påverkad. Jag kan bli stressad av dels för mycket i mitt liv, men också det du beskriver - att bara vila/sitta.
    Kramar!

    SvaraRadera