lördag 13 oktober 2012

Fartfylld dag

Idag är det dags för en fartfylld dag. Jag ska iväg på två me&i-träffar. Först iväg till Borlänge till min vän Emma på brunch och visning och sedan hem till Falun igen och hem till min vän Anna för visning. Det ska bli såååå roligt och jag är riktigt taggad!

Det är märkligt hur livet rullar på mellan tårarna. Hennes make och barnen finns i mina tankar hela tiden. Men mest är det ändå henne jag ser framför mig. Jag ser oss som unga dansande på ett discogolv och jag ser oss som mödrar mitt i allt stoj och kaos med barnen. Vi har inte hörts precis hela tiden men jag känner ändå att vi stått varandra nära. Då mest efter att hon blev sjuk och jag kunde dela med mig lite av min erfarenhet av cancern. Det går ju dock ej att jämföra riktigt då jag var ett litet barn och hon en vuxen mor men samtidigt så är det ju en massa känslor som kanske inte är så väldigt olika i vilken ålder du än befinner dig? Rädslan, ensamheten, utsattheten, tröttheten...

Som jag skrev i mitt förra inlägg var hon verkligen en människa som gjorde avtryck. Hon hade en utstrålning som var mycket speciell men mest var det det där lugnet. Hela hon utstrålade lugn och min mamma sa att hon hade en värdighet som ingen annan.

Valter är lite krasslig, rejält förkyld och lite feber. I morgon blir det nog terminens första vabb för mig! Helt otroligt men ack så underbart att barnen hållit sig friska.

Önskar dig en fin dag. Hoppas det blir en sådan där härlig dag då solen skiner och luften är så där underbart krispig.


Nu; kaffe på minuten!

2 kommentarer:

  1. Cancer är så hemskt, och det känns som att den alltid finns omkring en som ett hemsk svart moln. Min chef lever med cancer och cellgiftsbehandlingar sedan ett par år, och det är tungt att se. Ännu tyngre att det att den galningen tillåts arbeta "heltid" under tiden... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emmy! Kul att du gjorde en sådan bra tid när du sprang! Ja, cancer är grymt och den finns överallt. Extra hemskt när någon så ung drabbas. Kram

      Radera