lördag 27 oktober 2012

Ekobazar

Olalalalalallalalallalala vilken dag! For ner på stan på ekobazar utan några större förhoppningar. Finns det dock minsta chans att jag ska få köpa någonting, fynda lite så är jag igång, är på :). Det skulle finnas en klädbytarhöna på denna eko-bazar. Ta med plagg och byt med någon annan, typ så. Jag hade 12 plagg. Så jag fick 12 biljetter varav två VIP. Jag hade lämnat in två "finare" plagg (märkes) och fick därför handla två VIP-plagg och tio "vanliga" plagg.

Klättrade upp på VIP-hyllan och där var en massa sextiotalsklänningar i stil med det Miss Li just hade på sig i "Så mycket bättre". Snyggt men inte jag. Men så hängde där en svart kortare dunjacka, sportig med mudd i märket Aspen. Jag bara ryckte åt mig den! En dröm! För bra för att vara sant. Fick även med mig en Sara Kelly kappa. Är förstummad.

Dessutom fick jag med mig ett par koftor, ett par söta barnskor, handväskor samt en Didrikson overall till Valter. På att ge bort kläder jag inte ville ha. Sååååå nöjd!

Sedan rusade vi in på själva marknaden och det var rena himmelriket. Det fanns nybakat bröd, hantverk och så en massa underbara kläder, särskilt barnkläder. I återvunna tyger. Jag köpte den sötaste och coolaste jeanskjol ni kan tänka er till barnens kusin. Och så en liten underbar plånka som kanske blir någons julklapp. Eller min, kanske :).

Vilken dag. Har förlorat tålamodet ett par gånger men men jag har en Aspen dunjacka. Till den har jag den mest underbara sjal i turkost som jag också bytte till mig på bytesdagen.

Nu; sova så sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar