onsdag 24 oktober 2012

Inte den bästa av dagar

Det tar på krafterna ibland. Jag är ju lärare på högstadiet liksom. Flertalets stora skräck! Inte min dock, jag trivs. Men det är heaven and hell ibland. Det är ju så mitt humör fungerar, tyvärr. Inte det att jag verkligen lackar ur på någon elev men oj oj oj om de kunde läsa mina tankar idag...

Jag hade den mest perfekta lektion i svenska där ALLA jobbade för fullt. Det var lugn i klassrummet och jag var nöjd, lugn och stolt. Så går man till en annan lektion där man vet att det kan hur som på grund av diverse orsaker...Och ja! Blev jag inte kallad för gravid. Såg gravid ut i alla fall. Man tackar! Och sjunker ner i sin egen förbannade självömkan. Tröstäter lite godis och drömmer om att gå ner dem där fem kilona och se ut som på brudkortet igen...Bah!

Ja ni, är innerligt glad att det är torsdag och ledig dag i morgon. Min energi sjunger på sista versen. Men i morgon tankar jag igen och sedan tar jag mig igenom fredagen utan några som helst problem.

Fick en ny värdinna på jobbet idag. Så glad! Måste boka in lite träffar i morgon också. Ringa runt.

Nu; soffan!

Önskar dig en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar