söndag 21 oktober 2012

Reflektion kring dagens nyheter

Medan jag stod i badrummet och funderade på hur jag skulle orka sminka mig satt Jonas i soffan och läste nyheterna högt från text-tv. Han läste en massa min man men jag är trött idag och kommer bara ihåg två utav nyhetsrubrikerna.

Om du joggar lever du sex år längre än om du sitter i soffan eller tränar för hårt
Vi människor vill ju leva ett långt liv. Det vill självklart även jag men jag tänker framför allt att jag vill leva ett bra liv, ett lyckligt liv. Jag vill inte undvika allt som är svårt och inte heller vill jag bara visa en yta av hon som är jag. Nej, jag vill dela med mig av mig själv och leva för stunden. Det är ju inte lätt och jag tänker ofta att jag inte alltid uppskattar vardagen men jag blir bättre och bättre på just det, att uppskatta vardagen.

Det här med att leva ett långt liv då. Låt oss säga att jag får leva till jag blir nittio år, inte så troligt kanske men vem vet? Jag kommer att avsluta mitt liv som alla andra på ett äldreboende. Där kommer jag att sitta och dricka kaffe på fat (jag vill inte det!) och äta gofika, hoppas jag. Jag dricker mitt kaffe svart. Därför vill jag liksom inte sörpla på fat. Anteckna detta ;). I alla fall; jag sitter där dement med rullar i håret och funderar på om jag sa ja eller nej till han som friade till mig för sisådär 65 år sedan. Här ska också tilläggas att INGEN har någonsin friat till lilla mig. Nä ni! Jag övertalade min älskade utanför socialkontoret efter att han skrivit på faderskapsintyget. Det kallar jag romantik ;). Nu skämtar jag.

Är att leva så länge som möjligt ALLTID det bästa alternativet? Självklart vill jag uppleva att få bli farmor och jag vill glädjas med mina barn och barnbarn länge och väl MEN att förlänga sin tid på äldreboendet med SEX ÅR, är det det bästa alternativet?!

Villainbrotten ökar kraftigt. Har ökat med 50% de senaste tre åren
Jag har tvingat min man på att gå med på att köpa larm. Är så rädd när han reser i tjänsten och planerar nu att låsa in mig som en riktig prinsessa i borgen. MEN ingen bra idé! Nä ni! Tjuven har alltid tio minuter på sig och det är allt han behöver. Sedan kommer Securitas och jag har redan kissat i sängen och blivit av med mina fina me&i kläder.

Vad göra?

Önskar er en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar