tisdag 23 oktober 2012

Dagens bravader

Hoppas att din dag har varit fin.

Min dag började med att jag drack en kopp kaffe med min vän A på hennes jobb, nice! Sedan åkte jag minsann på konsert med år nio. En jazzkonsert. Jag tror att det var jazz. Är inte något vidare berest i olika musikstilar men nog var det jazz alltid. Det tror jag väl! Fyra små söta unga damer (20+) från Riga spelade diverse blåsinstrument för oss. Iklädda i lite glitter. Barnen-de trötta tonåringarna-var ju måttligt imponerade. De skötte sig dock fint men kunde ju bjussat på lite mer applåder. För hur det än vred sig i mitt inre av tristess så var ju tjejerna duktiga.

Jag har märkt att jag har svårt att sitta still och ta till mig saker just nu. Minnet sviktar och jazz stressade mig nå vanvettigt just idag.

I övrigt rullade dagen på med diverse småätande och lektioner då. Massor av lektioner och mitt tålamod var icke det bästa. I morgon får jag räkna till tio lite oftare :). Nä då, ingen fick sig en avhyvling men det låg där pyrandes och i stort sett allt irriterade mig. Kände att ett mejl i all välmening (eller?) från en förälder liksom var vänt emot mig som någon klagan och jag vet inte vad. Jag är nog i stort behov av en liten återhämtning vilket snart blir av eftersom eleverna har lov nästa vecka och vi jobbar endast två dagar.

Är så nöjd med bloggdesignen som sagt och blir så glad när jag går in på bloggen.

I övrigt har jag en liten miniweekend till en vän att se fram emot. Det glädjer mig.

Önskar dig en fin kväll.


Började också längta till advent helt plötsligt! Vet inte riktigt vad denna adventskalender innehåller men känner att jag måste göra en! Hrm...Ja ni...få se vad som kan komma för spännande ur denna idé! Som inte är min då. Men jag har ju ändå inte läst om vad denna kalender innehåller som vem vet...

3 kommentarer:

  1. Självklart kunde jag inte låta bli att gå in på bloggen där jag stal bilden...och de små vackra kuverten kunde minsann innehålla ett bibelcitat. Okej.

    SvaraRadera
  2. Billigare med bibelcitat än Lego Star Wars, som mina killar vill ha i sina kalendrar. :-S

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint härinne :)kram Diana

    SvaraRadera