onsdag 24 oktober 2012

Se hit, jag behöver lite råd här!

Idag känns det som att världen sakta rasar samman. Det där gapet som Ronja och Birk hoppade över bara glider isär och jag vet inte hur jag ska orka hoppa över på rätt sida.

Försöker komma ihåg när jag hade mens sist men det känns ju som att det var nyligen. Nu sitter jag då inte här och funderar på om jag är gravid. No no! MEN är det PMS:en eller? För det är ju samma känsla varje månad. Jag faller handlöst genom en befängd värld och ingen förstår sig på mig. Och så; hoppsan! Mens!

Så nu till min lilla frågelåda;
Hur göra? Har hört att man kan bli botad av att äta mindre socker och JA, jag var bättre i min PMS i somras när jag var sockerfri. Finns det andra knep? Jag vill inte gå till farbror doktorn och få några piller som gör mig halvgalen på något annat vis. Är tillräckligt halvgalen.

Så, hjälp mig, snälla ;)

3 kommentarer:

  1. Hej, min PMS blev mycket bättre när jag tog bort (nästan)allt socker ur min kost och pasta, potatis och annat som omvandlas till socker i kroppen. Det påverkar nämligen insulinet. PMS är skitjobbigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr inga tips där, har somk väl är inte haft problem med det. Men jag har dragit ner rejält på socker (förutom naturligt fruktsocker) och märker att jag är mycket jämnare i humöret. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen det du skriver, om du syftar på humöret eller menar du mer kroppsligt? Känner dig svullen? Jag tror dessvärre på sockret är en stor bov i dramat. Kramar!

    SvaraRadera