måndag 15 oktober 2012

Nya mål, nya visioner

Förresten vet jag inte om det är någon större skillnad i betydelse på mål och vision? Och ja, det borde jag ju veta men jag orkar inte riktigt tänka efter just nu.

Idag är en värkfylld dag och jag är glad att jag "får" vara hemma och vabba. Valter har feber och kruppliknande hosta samt är rejält förkyld. Trots detta säger han ungefär varannan sekund att han vill åka till dagis. Valter ääääääääääääääälskar dagis och han "längtar fröken". Jag är evinnerligt tacksam för detta men idag får han allt vara hemma med sin trista morsa ;).

Jag har nu insett att jag inte kan leva i den här otränade värkfyllda kroppen värst länge till. Jag vet ju att träning hjälper även om jag har svårt att se att jag skulle kunna bli fri från värk. För några år sedan sökte jag läkarhjälp på grund av en enorm trötthet och läkaren (som jag träffat i många olika sammanhang både när det gäller mig och barnen) konstaterade att jag har något som förr kallades "torrvärk". Värken gör mig trött. Träning gör värken mer uthärdlig men jag tränar inte just nu. Det är inte bara latheten som hindrar mig utan det är även mitt me&i-jobb. Jag har i snitt två träffar i veckan vilket gör att det är svårt att "boka upp sig" med träning också. MEN det skulle ju även duga med att jag drog iväg på en joggingrunda i 20 minuter...Så ja, jag ÄR lat. Mycket lat och trött.



Nu känner jag dock att jag är instängd i min egen kropp och måste börja ta hand om mig själv på allvar. Jag blir inte yngre heller.

Nya mål:

  • Ut och röra på mig i någon form två-tre gånger i veckan. Nu räknar jag även en rask promenad som att röra på sig. Helst ska jag dock svettas :).
  • Sluta fika! Jag väger nu lika mycket som jag brukar väga halvvägs i en graviditet. Grattis Helena! 
  • Börja hos sjukgymnast och få tips på hur jag ska bli bättre med min värk.
  • Tända ljus om kvällarna. Det gör mig lugn.
  • Läsa. Jag älskar ju att läsa men läser inte längre.
  • Göra listor. Jag kommer ju inte ihåg allt i huvudet längre!
Sisådär ja!

Vill bara tillägga att jag faktiskt väntar på samtal från VC så att dem kan slussa mig vidare till lämplig sjukgymnast. 

Önskar er en fin dag. Jag hoppas du har tid att stanna upp och njuta av stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar