onsdag 17 oktober 2012

Onsdag

Visste inte vad jag skulle sätta för rubrik för jag vet inte alltid vad jag kommer att skriva när jag sätter mig ner.

Jag har väl inte gjort någonting av allt det vettiga jag tänkt ägna förmiddagen åt, ungefär så. Men grannen kom förbi och visade MK nyheter (jag bjöd in henne :)) och det var riktigt trevligt. God knows I looooooooooooove shopping. Och varför inte spendera lite pengar när man väl får chansen...Eller hur man nu ska se det. Jag köpte lite julklappar och jag tyckte jag sansade mig lite i alla fall. Vi får väl hoppas att min älskade inte läser detta för han är väl samman av samma åsikt när det gäller mig och min sansade (sanslösa?) shopping.

Igår kväll talade en släkting till hon jag sörjer på radion om cancer och om hennes kamp och om henens kärlek till livet. Jag satt i all stillhet och lyssnade med ett tänt ljus och det gjorde mig gott. Även om jag grät väldigt mycket. Men det är bara så det är nu. Emellanåt skrattar jag ju med. Såklart.

"En frisk människa har många önskningar. En sjuk människa bara en".

Sorgligt men en verklighet för många.

Önskar er en fortsatt bra dag i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar