torsdag 25 oktober 2012

Så stolt prettomamma om än bara för en sekund

Sitter i den röda lilla ärtiga bilen på väg till dagis nu i morse. Barnen skriker att det är iiiiiiiiiiiiiiiiskallt men jag säger att snart blir det varmt. Har ju såklart glömt att sätta i motorvärmarsladden och kisar genom den immiga rutan. Först lämnar vi Valter på dagis i en ände av stan och sedan gasar vi ut på riksvägen åt motsatt håll för att lämna Alvin i skolan. En vanlig kommunal skola i det "upptagningsområde" vi tillhör. Blandad kompott av ungar. Me like!

I alla fall...är så himla prettoglad! För jag har minsann både frukt och gympapåse idag. Oh vilken lycka! Känner mig som prettomamman nummer uno och lämnar dessutom absolut i tid. Sitter några trötta barn på röda mattan. Alla med ett jävla gosedjur i knät. Få se nu??! "Varföööööööööööööör har inte DU med dig någon nalle Alvin?" Det var väl själva faaaaaaaaaaan att man inte kan få lyckas någon jävla gång. Alvin börjar slå mig och läppen darrar. "Mamma kommer snart tillbaka". Jag ursäktar mig för hans fröken och säger att nalle anländer snart.

Rusar ut till bilen. Men den går inte att starta! Määäääääään! "Ursäkta!" "Kan du vara sååååååååååå snäll och hjälpa mig?" Säger jag till den stolta bonuspappan som varje dag lämnar en sockersöt flicka på skolan. "Javisst". Denne man är mycket kort och jag sitter i bilen. Han måste liksom åla in sin korta arm  och trycka på diverse knappar och måste liksom pressa ner sig mot mina lår....Jag skäms ihjäl. Och det gör han med. Han får igång biljäveln i alla fall och upplyser mig om att den här bilen har rattlås vilket innebär att man måste rucka lite på ratten för att få igång bilen. Känner mig ungefär lika blåst som en hollywoodbrutta men utan pengar och silikon. Skäääääääääääm skäms skäms.

Sladdar nu ner till OK som ligger neranför skolan och frågar om de har lite kramdjur? No no. Nähä. Så i stället för att åka hem några kilometer åker jag till nästa mack ett stenkast bort och köper en isbjörn för 179 kronor! Fy satan så korkat.

Anländer med andan i halsen i klassrummet igen och alla barn och fröknar beundrar denna fantastiska isbjörn. Alvin ser helt förvirrad ut. Mamma säger inte att hon varit på macken. Han förstår ingenting. Tack och hej och ursäkta att jag störde. Och hej då igen.

Nu ska här rättas.
Önskar dig en fin dag.

1 kommentar:

  1. Haha, åh vad skönt att höra hur det verkligen är. Precis såna grejer skulle jag också lyckas med om jag hade barn. Men han fick ju en ny isbjörn, och det är en bonus! =) Kram

    SvaraRadera