torsdag 4 oktober 2012

Den perfekta brunchen

På lördag ska jag ha me&i-visning hemma. Har bjudit hem alla grannar och några vänner. Bara vänner som frågat om kläderna...annars blir vi för många helt enkelt. Eller inte vet ja, alla har ju inte tackat ja eller nej ännu.

I alla fall så börjar visning 10.30 på lördag och jag ska bjuda på brunch. Och eftersom jag egentligen inte känner alla så bra så vill jag verkligen att brunchen ska bli riktigt bra och trevlig. Hade jag känt alla lite bättre hade jag väl också velat lyckas med brunchen men ni vet...man vill göra det så där lite extra bra när det är människor man inte känner. Blir lite nervös och vet inte vad jag ska bjuda på. Värsta scenariot är ju förstås att jag inte blir klar i tid. Nu tänkte jag dock hänga upp alla kläder kvällen före samt självklart baka brödet kvällen före med.

Min brunch:
två sorters smoothie
apelsinjuice
te/kaffe
hembakat bröd- kom gärna med förslag! Har aldrig bakat bröd, ha ha.
salami
skinka
gurka
ost
äggröra
bacon
stekta champinjoner
dinkelpannkakor efter Dianas recept.

Tror ni det blir fint? Har ni något enkelt men gott jag kan lägga till? ;)

Önskar er en fortsatt fin dag.

8 kommentarer:

  1. Låter toppen! Skulle lägga till tunna skivor varmrökt lax och en fetaoströra. (lika delar fetaost och creme fraiche, lite örtkrydda ovanpå) det tar två minuter att lägga upp. Och kanske lite skivad vattenmelon... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Åsa! Jag lägger till allt du sa!Känns fint med tanke på att alla kanske inte äter bacon samt vattenmelon ger även lite mer fräschhetskänsla till allt :)

      Radera
  2. Oj va lyxigt det lät!!!
    Lycka till på träffen :-)
    Kram, Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst låter det :). Hoppas på att locka många, hi hi.

      Radera
  3. Åh vad jag skulle vilja gå på en sådant party! Jag älskar deras kläder men har aldrig varit hemma hos någon. tyvärr. Mina bekanta har inga sådna saker för sig! Synd att vi inte känner varandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Anonym"!
      Bor du här i Falun eller i närheten? Om du gör det är du hjärtligt välkommen hem till mig på lördag 10.30. Mejla mig på helena.lundqvist@meandi.se om du är intresserad.
      Kram

      Radera
  4. Tack jag hade gärna kommit, om jag hade bott lite närmare! Jag har väl sisådär 25 mil till Falun. Hoppas ni får trevligt!

    SvaraRadera