måndag 7 maj 2012

Dagens betraktelser

Dagen började med att hela familjen (alla intryckta och svettiga i dubbelsängen) vaknade av att klockan var lite för mycket. Mannen väste fram med jagad blick att klockan var kvart i sju. Innan han (min man då) han säga vad klockan var tänkte jag att "hoppas den är nio, jag behöver sova ut!!". Hahaahahahaha. Jag är ju ledig på måndagar men jag jobbar hela dagarna hemmifrån. Hrm. Inte ledig alltså. Men jag får inte betalt för att jobba...

I alla fall så hade jag tänkt att jobba idag. Så efter att ha lämnat av pojkarna mitt i frukosten på dagis (hur jävla svårt ska det vara att komma i tid?) drog jag till jobbet. Valter ställde som vanligt till med en scen när han anlände. Han är fixerad över att han alltid ska packa en banan i sin fjällrävenkonka. Den ska han liksom visa alla. Hej och hå nu kommer Valter och bananen. Varenda morgon.

Väl framme på jobbet planerade jag upp niornas nästa (och sista!!) arbetsområde på tyskan. Mina underbara nior. Hur ska jag klara mig utan dem? Sedan skulle jag betygsätta deras muntliga NP men insåg att jag glömt mitt lösenord till Skolverkets provbank hemma. Suck. Jag svamlade runt lite och drog sedan till Kupolen som är ett stort köpcentrum i Borlänge.

Där shoppade jag lite. Skalbyxor till Alvin att ha till hösten på superrea, blus till mig som inte passade till min kjol att ha på skolavslutningen som jag tänkt..., solhattar till båda pojkarna och något annat litet krafs.

Lunchade på min favvothai och drog sedan på Apoteket eftersom min magkatarr är tillbaka. Där såg jag en gammal elev som hejade så glatt och jag blev så glad. Hon satt där med hennes pojkvän och jag kom av mig med att fråga hur det är och så. Den här tjejen är så där sagolikt vacker som man bara kan vara när man är 17 år.




Så sitter jag här och funderar på om jag ska orka lämna tillbaka blusen eller bara använda den till jeansshorts eller vad som. Den kostade 149 kronor.

Köpte även ett par shorts till mig själv från Gwyneths kollektion på Lindex. 100 kronor, rea då. Underbart! Jag är verkligen en shortstjej. Tyvärr var shortsen rätt spända i midjan. Nu har jag i och för sig haft problem med magkatarr igen och då svullnar ju magen. Annars har jag ändå som mål att minska några centimeter i midjan.

Åh så mycket fint det finns i affärerna. Ja verkligen! Gick in på min absoluta favvobutik som är Only. Only har verkligen en underbara affär på Kupolen. Annars brukar jag inte bli jätteimponerad av den butiken men på Kupolen är den outstanding.

 I kväll är det simskola igen och nu är det näst sista gången.  Idag har jag lovat Valter att få följa med och jag ångrar det. Han är orädd och man vet aldrig var han väljer att hoppa i.

Annars drömmer jag mest om sommaren. Längtar något vanvettigt efter att äntligen få åka till Tyskland igen. Trots att det är länge sedan jag bodde där och att jag inte varit där på tio år så kommer det alltid att kännas som mitt andra hem. Det finns så många vackra minnen därifrån och den där sköna känslan av att känna sig hemma.



Tänk att jag åkte dit som en människa och kom hem som en annan. Ja, nästan så. Så mycket ett år på egna ben kan ge en. Jag saknar henne ibland, hon som jag var när jag var 20. Kanske ser inte andra så stora skillnader men jag känner dem. Det är svårt att behålla samma energi när man inte tar sig tid till återhämntning. När jag aldrig begär att få vara för mig själv till exempel.


Självklart handlar min förändring inte bara om brist på energi. Det är väl bara så att man förändras med de erfarenheter man gör. Alla nitar vi går på gör att vi blir mer försiktiga med tiden. Och en massa annat också. Men jag kommer inte på så mycket mer att säga om det just nu :).

Nu måste jag ta och jobba lite.

Ha en fortsatt fin dag.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att komma försent till frukosten. Ja, vilken aktiv dag du haft och härligt att du får komma till Tyskland igen.
    Många kramar, Maria.

    SvaraRadera