måndag 14 maj 2012

Minnen och orosmoln



Finns en massa kloka och även roliga ord hos quote (hur man nu stavar det) bitch eller liknande, på Facebook. Jag är en mästare att leva i det förflutna, att riktigt grisa ner mig i gamla minnen, på gott och ont. Tycker själv att det är märkligt hur jag kan minnas detaljer från händelser för så länge sedan. Att jag minns precis vad någon sa till mig. Jag kan verkligen citera en hel massa (gulligt :) ) som sagts. Mestadels är det bara goda minnen jag minns så där in i detalj.



Förändringar hade jag svårt för tidigare men det har jag inte längre. Nu är jag på samma ställe. Självklart kan jag inte veta vad som ska hända i framtiden men jag kan ändå känna att jag inte är på väg någonstans. Det är ingen ny fas som ska påbörjas, inget uppbrott på gång. Tidigare kunde jag känna en stark oro för framtiden eftersom allt kändes så ovisst. Nu känner jag i och för sig en mycket starkare oro för nuet.. Att det ska hända barnen något. Det kan omöjligt få vara så här bra, något hemskt måste hända snart. Så muntert går mina tankebanor, ofta.



Jag mår illa. Alvin sa han kände sig hängig så han fick hoppa över simskolan. Men hej hopp, plötsligt blev han jättepigg och drog iväg till grannpojkarna.



 Väntar på att mannen ska komma hem och ta över :). Det känns som att jag har magsjuka på gång men jag vet inte. Trött och lite halvlåg sådär.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar