måndag 28 maj 2012

Tillbaka

Då är jag tillbaka på bloggen. Jag har precis lika mycket att göra som tidigare men jag skriver några rader ändå.

Det närmar sig slutet, på jobbet alltså. Jag ska ägna dagen åt att rätta den skriftliga delen av tyskans NP (nationella prov).

Vi har varit i Stockholm i helgen hela familjen och hälsat på vänner. I lördags kväll firade vi söta Amelia som fyller fyra år idag. Det firades med persisk buffé och ooooooooooooooh så jag älskar den maten! I går var vi på Grönan hela dagen. Det var ju strålande sommarväder och dessutom en konsert med Danny med flera så det var väldigt mycket folk. Inte så där jätteroligt att köa till varenda karusell. Valter har dock ingen respekt för kösystem utan armbågade sig fram och skrek "Det vara min tur nu!!".



Jag såg i stort sett ingenting av konserten. Försökte övertala Alvin att åka Spöktåget då när det blev lite mindre folk men ikke.

I kväll är det Vernissage på dagis. Känner mig seg efter helgen men det är väl bara att bita ihop och gå runt och se glad ut :).

Den här tiden på läsåret är inge vidare. Förstår inte varför betygssättningen ska vara så ångestladdad när man satt så många betyg genom åren. Glad att jag inte har några nior i engelska i år. Det finns inget värre än att underkänna i engelska. Här är din biljett till IV. Men IV är ju bra i och för sig. Eleverna vill ju dock in direkt på gymnasiet såklart.

Me and i säsongen är över och jag längtar redan till hösten och höstens kollektion. Känns skoj! Det gör inget att sommaren tar slut den här gången :).

Önskar er en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Ja, persisk mat är sååå gott !!!Kan inte vara lätt att sätta rättvisa betyg, hu vale... Förstår om man som lärare är helt slut vid denna tiden. Valter lär ta sig fram i livet iaf med den metoden :D Blev så full i skratt när jag läste det!!
    Ha en skön tisdag!!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det måste vara jobbigt med det där med att sätta betyg, jag skulle också ha ångest... Helgen lät fin i alla fall, och hoppas maken din hade trevligt i Australien! =) Kram

    SvaraRadera
  3. Helena, IM heter det :-) Och jag blir så glad om du skickar mig några elever så jag vet att jag har att göra nästa år också. Plus att då får vi en legitim anledning att träffas på arbetstid och dricka kaffe och diskutera elever ;-)

    SvaraRadera
  4. Har du varit i Sthlm utan att träffa mig..fy :) Härligt att ha dig tillbaka kram

    SvaraRadera