tisdag 15 maj 2012

Marias lista-här är mina svar


1. Morgon människa eller natt uggla? 
Morgonmänniska! :)
2. Om någon beter sig ohyffsat mot dig, någon du inte känner - vad blir din omedelbara reaktion? Gud, vad är detta för ohyffsad människa? Hur kan man bete sig så här? Oftast tappar jag talförmågan och kommer inte på något svar på tal.

3. Du har bara 100 kr att klara dig på under en vecka och måste hushålla med det, hur tänker du då runt mat och allting till hemmet? ( allt börjar ta slut dessutom) 
Jag försöker gräva i frysen och i skafferiet. Om det sinar totalt använder jag kreditkortet :).

4. Du får gäster om en halvtimme, spontant besök och måste laga något - vad gör du för rätt? Jag gör tacokyckling-nacho-gratäng. Snabbt, enkelt och gott!

5. Har du någonsin varit i klammeri med rättvisan? Nej. Eller jag har kört för fort och fått 1500 kronor i böter. Räknas det?

6. Kyssar på första dejten? Absolut! Jag är ingenting för att vänta. Åtminstone inte med en kyss :). 
7. Hade du rest till Stockholm för att träffa en främmande man? ( Hahahaah) Självklart! Om jag hade pratat med honom på telefon och så (precis som du :)). 

8. Berätta om ditt allra pinsammaste ögonblick. Det finns många :). När jag som full nittonåring dansade järnet på en scen där en strippa väntade på att få göra entré...hon fick vända till jag och mina vänner blivit ivägkörda..., skrattade så att jag grät vid nattvarden när jag gick i åttan, ringde till en kille under studenttiden och sa att jag skulle ta över hans lägenhet. Fel kille! Ringde även upp honom en andra gång!

9. Har du brustit ut i gråt bland främmande människor? Ja, i skolan när jag var liten.

10. Har du någon fobi/känner obehag inför något? Och hur gör du för att komma ur det? Jag ogillar råttor. 

11. Hur presenterar du dig när du ringer någonstans - myndigheter etc? "Hej, mitt namn är..."


Här kommer nu mina frågor:


  1. Vilken årstid gillar du bäst?
  2. Låt oss säga att du får vara med i det där kändisprogrammet på trean där två kändisar delar hem (hus i skärgården) i ett dygn. Vilken kändis vill du bo med där?
  3. Vilket är ditt drömresmål?
  4. Vilken talang skulle du helst vilja ha?
  5. Favoritprogram på tv just nu?
  6. Hur tror du att andra människor uppfattar dig?
  7. Vilken människa står dig närmast här i livet?
  8. Vilken är din absoluta favoritaffär?
  9. Ditt bästa Traderafynd, ha ha ha!
  10. Nämn en turistattraktion/ställe i Sverige du skulle vilja besöka!
  11. Vilket är ditt favoritordsspråk/motto?
Och utmaningen går till (bara om ni har lust så klart :)):

Maria
Diana
Nettan
Paula
Pipan
Åsa
Millan
Emmy
Asta
Elina
Ida (du bloggar väl anonymt, eller ;)?)

3 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen, ska ta tag i den i morgon. :-)

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att läsa dina svar!:) Menade du mig tillbaka igen, att jag skulle svara på dina frågor? I så fall gör jag det gärna! :)
    Kramar, Maria.

    SvaraRadera
  3. Tack för utmaningen!
    Hinner tyvärr inte göra den idag!
    Men ska visst göras i helgen:)

    HA en bra dag!

    Kramen

    SvaraRadera