lördag 19 maj 2012

Lördagen i korthet

Väntar ännu på att blogginspirationen ska återvända. Eller inspirationen över huvud taget. Känner mig rätt oinspirerad rent allmänt. Är dock väldigt matinspirerad! Åt sockerhållet. Tyvärr.



Dagen började med att jag spelade dödstrött så att mannen fick pallra sig upp med pojkarna vid halvsjusnåret. Jag somnade om. Vaknade med ont i ryggen och nacken och det blev stressigt att hinna i tid till Alvins fotbollsskola. Trots att det är maj ska man visst frysa så att man skakar. Hade långärmad tunn tröja och jeansjacka och frös något så in i norden.



Sedan blev det lunch (rester från gårdagens middag) och sedan cyklade jag till Maxi för att inhandla diverse för att underhålla sockerberoendet. Bjöd hit syster och kusin med barn för att avnjuta pecannötkolacheesecake som jag hittat recept på inne hos fina Diana på "Dianas drömmar". Kolasåsen blev mycket rinnande och cheesecaken flöt som öar men det var gott ändå.

Nu är det dags för mannen att fixa middag eftersom han är en mästare att skära kött. Ska göra biffstroganoff av någon älgbit.

Hade tänkt mig att ut och powerwalka men det känns totalt omöjligt. I morgon får jag väl gå ett par mil eller något. Måste dock rätta ett halvt ton också.

Fy satan.
Men varför klaga? Snart väntar ett lååååångt sommarlov. Det tackar vi för!


Önskar er en trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är faktiskt riktigt kallt just nu! Låter ändå som du hade en ganska avslappnande lördag och skönt att få sova ut, samt en man som lagar middag. :) Kramar, Maria.

    SvaraRadera
  2. Sockerhållet..ja där är jag med...men imorgon blir det avvänjning och slanka kur..ha en härlig söndag kram Diana

    SvaraRadera