lördag 5 maj 2012

Energitankning och inredningsinspirerad

Då har jag just kommit hem från min vän Ida och är full med positiv energi :). Annars är jag egentligen väldigt trött just nu på grund av allergi. Är alltid så här sömnigtrött den här tiden på året.




Jag kom att tänka på att det blev fel i förra inlägget när jag nämde vänskaper från bloggvärlden. Jag nämde bara två stycken men det finns ju så många fler som betyder mycket för mig i min vardag. Diana till exempel på "Dianas drömmar". Hur kunde jag glömma dig? Diana är så positiv och bjuder på massa energi och härliga shoppingtips. Vi har bestämt att vi ska träffas och shoppa i huvudstaden men det har inte blivit av. Ännu. Jag brukar nämligen vara som tröttast och mest stressad kring jul och vi har alltid varit inne på att julhandla :). Nu har jag ju dock saktat ner på tempot i mitt liv och det vore väl själva fan (ursäkta språket!) om vi inte skulle lyckas få till en träff snart.

Det har varit så himla dåligt väder här länge nu känns det som. Läser på andra bloggar att solen skiner. Så avundsjuk jag blir!

Har blivit lite inredningsinspirerad hos min vän Ida. Hon har ett härligt ihopblock av vackra äldre möbler som hon själv målat. Det är så hemtrevligt och välkomnande! Den här moderna mer avskalade stilen kan enligt mig aldrig skapa samma hemtrevnad. Så nu planerar jag att sälja iväg vårt hem på blocket i morrn, ha ha. Mannen skulle inte bli överlycklig om jag bytte stil i hemmet. Är egentligen inte särskilt intresserad av heminredning och det är inte på något vis jag som skapat stilen (eller brist på stil?!) i vårt hem.


Me like!



Har hur många vackra trasmattor som helst efter min älskade farmor som vävde för jämnan. Min man gillar inte mattorna. I morrn river jag fram dem ändå :). Ida hade en vacker gammal kista där hon hade sin dotters böcker, superfint!

Jag köper en sådan här (men den här var ju rätt ful!) i morgon på någon loppis. I morgon tänkte jag göra en tur tillsammans med min tvillingsyster ut till Lager 157. Där finns det en loppisaffär också. Där finns allt man kan önska sig ;).

Befinner ni i Dalarna så ta en tur till Sågmyra och Lager 157. Finns även en helt underbara barnbutik därute.

Lite så här skulle jag vilja fixa och trixa. Men jag vet inte, jag orkar liksom inte.


Me like!

Nu måste jag fixa med maten. Mannen och jag ska äta färska räkor. Vilken lycka!

Kram på er och ha en fin kväll.

1 kommentar:

  1. Hi, hi! Tack för tipset med kantbandet, nu vet jag vad jag ska göra med alla knapparna jag har, har haft en idé som jag inte får gjort, men detta kan nog bli gjort!
    Hoppas att ni fyndar kul imorgon! Tack för besöket, presenterna, vänskapen och supporten! Det hjälper nog att skynda på tillfrisknandet, för jag blev riktig sjuk här ikväll.
    Alvedon hjälper lite så nu ska jag dricka buljong och sedan sova medan den verkar! Kram och have fun imorgon, vi kanske kan ha en liten pysseldag ihop sen, det är nämligen så att jag har små idéer som sällan eller aldrig blir av. Men tillsammans blir det roligare!

    SvaraRadera