tisdag 8 maj 2012

Kvällens happening

Jag äger en klänning som jag är så förbannat trött på. Eller ja, jag äger flera klänningar men inte är det många egentligen. Några jag ska sälja på Tradera och så två i garderoben. Ungefär så. Den här klänningen jag är så förbannat trött på köpte jag för länge sedan och usch så jag har använt den. Sedan satt jag härom veckan och budade hej vilt på Tradera och slängde in ett sista-minuten-bud på en klänning. Som visade sig vara exakt samma klänning som den jag tröttnat på, men i rosa i stället för i blått. Och oj så hysteriskt jag skrattade men inte ett dugg kul var det. Egentligen.

Men så idag var jag ju på stan och köpte en blus som jag skulle ha till kjolen på skolavslutningen. By the way så känns ju det helt hysteriskt med denna skolavslutning av någon anledning som jag ej kan förstå. I alla fall; jag såg ut som Pamela Anderson i den. I den blusen menar jag. Pamela Anderson om vi bara syftar på tuttarna. Det såg förjävligt ut. För det är nog något litet lömskt kilo som smygit sig på. Och satt sig på mina redan alldeles för stora bröst. Fy satan till att se ut! Så nu ska jag lämna tillbaka två blusar.

Nu kommer vi till själva happeningen! Jag slet fram den där rosa varianten av klänningen jag är så förbannat trött på. Och den satt som gjuten på mig. Och mitt bleka (eller fuskhalvbrunabrunutansolgamlaansikte) liksom sken upp, fick lyster!

Och jag är så lättad.

Och precis i skrivandes stund har Alvin haft sönder ett vinglas han druckit mjölk ur.

Ja.

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Har suttit som fastnaglad vid Tradera...men nu orkar jag inte mer ikväll:) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Neeej, var inte den blusen bra heller. Den som var så snygg.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skönt att det löste sig och du kunde ha den andra! Ibland bara klickar det till. Men säljer du blusen istället?
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Det är väl så att man helst bör se det positiva i situationen...*L*
    Kram

    SvaraRadera