söndag 6 maj 2012

Shoppingfrustration

Det är väl ingen lysande idé att åka och shoppa när man inte har så där värst mycket pengar. Jag jobbar ju bara 65% just nu vilket gör skillnade i kassan. Nu säljer jag visserligen me and i också och det går jättebra men mina första lön därifrån kommer i slutet av den här månaden.

Jag och Annika (min tvillingsyster) började med att gå in på Bubbleroom outlet. Jag provade ett par underbara jeans (i märket VILA), stenkrosstvättad modell.


Tänkte att jag skulle vänta med att köpa dem för egentligen var jag ute efter jeggins. De hade bara (ursnygga) jeggins i stl xs. Vi gick tillbaka senare och köpte jeansen till mig. Min syster köpte en superfin prickig tunika.

Inne på Lager 157 höll jag på att bli tokig av veleri eftersom det känns lite onödigt att lägga ut pengar på sådant man inte behöver när man inte har pengarna egentligen :). Jag blev faktiskt lite förvånad över mitt förnuft. Jag som blundar och handlar och sedan rättar munnen efter matsäcken. Men det funkade ju bäst när man var ung och bara hade sig själv att tänka på. När man hade egen ekonomi.

Bondelidtoppen här nedan var ju sååå fin men jag köpte den inte. Ville även ha en supersöt marinblå Bondelid. Kanske kan jag få dem av mannen när jag fyller år om några veckor. Topparna var verkligen billiga, den röda för 150 och den blåa för 200 tror jag.

Vi fikade gott och sedan avslutade vi på den underbara Barnbutiken Calimero.

Jag köpte i alla fall supersnygga sandaler till mig själv på Scorett outlet, VILA-jeansen, klänning till kompis dotter, body till ofödd bebis och strumpor till mannen. Inte mycket...Men jag ska dit med en arbetskamrat snart så då får jag väl shoppa lite mer då ;)

Egentligen skulle jag ut och jogga nu men tänk jag hittar alla tänkbara ursäkter för att slippa. Nu ska jag städa nedervåningen i stället.

Ha en fin kväll alla!

Bondelid Topp 150:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar