tisdag 1 maj 2012

Tillbaka till verkligeheten

Det var en vecka sedan jag var på jobbet eftersom jag vabbade torsdag och fredag förra veckan. Men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller!

Jag börjar med att vakta nationella prov i matte.

Barnen sover djupt och det kommer inte att bli enkelt att få upp dem idag. Jag känner mig jättesliten, var uppe för länge igår och nu sitter jag här och stirrar.

Jag ser solen titta fram och jag känner att det kommer att bli en härlig vårdag. Kanske hinner jag smita ut en stund på lunchen och sätta mig i solen? Jag lär snabbt få sällskap, trevligt.





Det känns härligt att gå tillbaka till jobbet i alla fall. Jag trivs på mitt jobb. Känns meningsfullt och jag gillar verkligen att ha barnen omkring mig hur tjatiga de än må vara ibland. Mest av allt är de ju bara gulliga och roliga (oftast utan att dem vet om det :)).

Och jag har fikat idag på mötet och alla kommer att bli så förvånade nu när jag också kommer att köra nyttighetsvarianten med mackor. De lär nog bli besvikna. Med mig har man alltid kunnat räkna med lite socker :).

Kram och ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Jag tror att du är en helt fantastisk lärare, hoppas du hinner njuta lite av solen idag på jobbet kramar Diana

    SvaraRadera