fredag 4 maj 2012

Oh, happy friday!

Idag var det en ovanligt bra dag. Egentligen är livet mest fullt av bra dagar men idag var dagen lite så där extra bra.

Jag bakade med mina fina nior på tyskan. De fick skippa lektionen de hade innan också eftersom det skulle ta lite tid med baket. Mina barn tyckte att receptet var lite svårt. Och oj då, det tyckte visst fröken också! Som vi skrattade åt diverse chansningar och missar men så gott det blev till slut ändå! Vi bakade något som heter Streuselkuchen. En lite söt deg (bulliknande) i botten, vaniljsås uppepå och sedan lite degströssel, gott gott!

Mannen är på after work med sina arbetskamrater, Alvin är på Sollerön med mormor och morfar och Valter han skulle hem en sväng till moster och Niklas. Så hoppsan! Jag är visst för mig själv en stund :). Jag ska snart röja upp i köket och sedan gå och hämta Valter. Min syster bor på gatan nedanför vilket är mycket praktiskt.



Jag åt lax och quinoa och en massa sallad till middag. Nu börjar de desperata nyttighetsfasonerna inför beachen.

Ett himla kruks det där. Bah!

Jag gillar i och för sig grönsaker och fisk ska tilläggas. Inte på något vis en uppoffring att äta nytttigt. Jag äter bra mat. Problemet är väl att jag också väldigt gärna äter fikabröd. Sedan är jag inte rund på något vis men vi lever alla i vår egen verklighet. Egentligen handlar mitt "missnöje" om att jag är så otränad. Min totala avsaknad av muskler.

Undrar om jag ska se hockeyn i kväll ändå? VM och allt. Det är väl det att hockey i maj känns lite för sent på något vis.

Jag måste tvätta alla vinterkläderna i helgen. Vaknade i morse av att det var flera centimeter snö ute men det är borta nu. Och nu ska vinterkläderna bort. Basta.

Annars är det också mest sådant tråkpyssel jag ska ängna hela helgen åt.

Önskar er en trevlig fredagskväll!

3 kommentarer:

  1. Låter så mysigt när du beskriver din dag! Härligt att få vara själv också och självklart ser man på sin egen kropp på ett visst sätt, som andra kanske inte gör. Kramar, Maria.

    SvaraRadera
  2. Jag tvättade vinterkläder för dryg månad sen, sen kom påsk o snöoväder...
    Borde oxå börja träna för att bli i bättre form emn just nu finns inte den "orken" att ta itu m det.
    Ska oxå plocka runt bland kläderna idag tänkte jag o sen SOLA!!
    Ha en skön lördag!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag, vissa dagar är bättre än andra helt enkelt :) kram Diana

    SvaraRadera