torsdag 3 maj 2012

Vardagsfyrverkerier

Det är ett gulligt ord, är det inte? Ja, vardagsfyrverkerier alltså. Det är min vän Ida som myntet ordet (tror jag i alla fall).

Igår träffade jag Ida hemma hos min syster på middag och då tog hon ett kort med telefonen på de underbara Cupcakes syrran gjort och la ut på Fejjan. Och så skrev hon någonting om vardagsfyrverkerier. Ordet gör mig glad. Det känns som att jag verkligen vill  bli bättre på det där med vardagsfyrverkerier eftersom jag har svårt med vardagen, mestadels. När jag är ute och säljer me and i då är det vardagsfyrverkerier. Jobbet ockå, ja faktiskt.

Men när jag är hemma är jag mestadels stressad över sand i tvättstugan, överfull tvättkort, hungriga barn och så vidare. Mestadels är jag riktigt trött också. Nu har det varit kämpigt för mig med björkpollen ett tag men idag upptäckte jag att björkarna slagit ut så nu vänder det nog.


Idag är det lyxtorsdag; med Let´s dance! Åååååh så härligt! Anton min Anton!




Jag tycker han är helt fantastisk. Han dansar som han aldrig gjort och så tilltalar han mig som person också. Verkar vara en oerhört mjuk människa.

Jag skulle ut och springa i kväll. Och oj oj oj så lättad jag blev när mannen sa att han bara måste gödsla gräsmattan och jag blev tvungen att stanna inne :). Men i morrn ni! Och på lördag. Och på söndag. Då ska jag plåga mig runt sjön.

Önskar er en fin kväll.

1 kommentar:

  1. Jag lyckades med enpw igår ivarje fall och en idag ska det minsann bli :) kram och ha en mysig fredag/Diana

    SvaraRadera