måndag 14 maj 2012

Ny vecka, nya tag

Humöret är inte det bästa idag heller. Känner mig illa till mods av någon anledning. Kan inte sätta fingret på vad det är.

Mannen har varit borta en vecka, i Australien. I natt kommer han hem och jag måste städa. Han sa innan han åkte att han inte ville komma hem till någon rövarkula. Han skulle inte skratta ihjäl sig precis om han såg hur hemmet ser ut just nu. Pojkarna kastar omkring saker helt respektlöst. Förväntar sig att jag ska plocka upp efter dem. De har väl blivit vana med det.



Då ska det städas då! Söker man på bombnedslag på bilder på Google får man upp snygga tjejer. För mig betyder ordet stökigt hem.

Ute blåser det stormvindar och det är råkallt. Jag unnade mig lyxen av nybakat bröd (köpt på Maxi) till frukost. Köpte även en matlåda med thaimat från en restaurang i staden. Kan jag få som belöning när jag fått ordning på åtminstone nedervåningen. Övervåningen får jag ta efter lunch.



Svärmor har ringt flera gånger nu på morgonen men jag orkar inte prata med någon känner jag. För mig funkar det inte heller att säga att allt är bra när det inte känns något vidare. Inte vet jag ju varför det känns som det känns heller. Och det känns ju också knäppt. "Nej, det är inget vidare men jag vet inte varför". Men jag får ju dåligt samvete för att jag inte svarar.

Då var det dags att få ordning här då...
Ha en fin dag.



1 kommentar:

  1. Hej Helena! Vissa dar är ju så. Jobbigt i alla fall. Hoppas du fick städat och det känns bättre. För mig är bombnedslag också mitt stökiga hem.
    Kramar, Maria.

    SvaraRadera