torsdag 10 maj 2012

En vanlig dag

Denna dag, denna torsdag är som de flesta andra dagar. Eller nja, Alvin har varit på besök i sin blivande skola och jag jobbar bara halvdag.

Sitter ensam på arbetsrummet då alla andra har lektion. Rektorerna är visst på konferens vilket är bra :). Ja, eftersom jag inte vågar blogga på arbetstid, egentligen.

Pappa ska hämta på dagis och jag ska ner på stan och byta två felköp och köpa en jeansjacka i stället :).

Har ätit upp de sista två underbart goda kakorna som J bakade till fikat igår. Jag vet att den förste/första som kommer in på arbetsrummet efter avslutad lektion kommer att skrika rätt ut "VA; VEM TOG DE SISTA KAKORNA?". Skulle det vara så att ALLA haft lektion hade jag ändå blivit misstänkt, ha ha.

De känns fint att jag blivit allt bättre på att uppskatta alla dessa helt vanliga dagar.



När livet inte är så mycket mer än bingo på tyskan med år sju, stängd caféteria, några centimeter som borde bort kring magen...och lite annat.

Ändå känns det riktigt bra.

Ha en fortsatt fin dag.

1 kommentar:

  1. Man ska njuta av det lilla...och det är du bra på kramar Diana

    SvaraRadera