söndag 13 maj 2012

söndagens happenings




Jag har alltid haft svårt för söndagar eftersom de känns så oglamourösa i jämförelse med lördagar. Att man ska bara göra tråkiga nyttosaker och förbereda sig för måndagen. Måndagen som innebär jobb då. Men nu när jag jobbar deltid är jag ledig på måndagar. Men söndagar är ändå lika tråkiga. Älskar dock måndagar!


Idag har jag en massa tråkiga söndagsmåsten. Egentligen har väl inte mina måsten någonting att göra med att det är söndag men ändå. Jag har kommit efter med rättningen, big time. Har en hög att ta itu med. Och betygsättningen lurar runt hörnet och snart ska vi skriva omdömen. Fy satan vad tråkigt.

Jag har ätit som en gris hela helgen...suck. I stället för att komma i form och kapa någon centimeter i midjan lägger jag ut någon. Great. Byxorna är inte sköna att knäppa och bh:n känns för liten. Bah!
I eftermiddag blir det kalas och då lär jag ju inte bara dricka kaffe heller. Hahahahahaha.

Bloggandet går lite halvtrögt för jag känner verkligen att jag har ingenting att berätta. Det blir så platt. Visst kan jag dra upp något gammalt elände som missfall och Leukemi men äh, varför då liksom? Det finns glädjeämnen som jag skulle vilja ta upp men det kan jag inte. Bah igen!


Hur kan det vara så att jag har absolut ingenting att berätta? Vem vill läsa om blommor jag glömt att vattna, två ton tvätt i tvättkorgen, en halväten dajmtårta i kylen och så vidare?

Jag har ju i och för sig en del shopping att berätta om :). Den här veckan har jag shoppat en jeansjacka, ett fint linne, en blus samt två koftor. Allt på rea, en femhundring för alla plaggen.

Jag tror minsann att den dansande mamman hade mycket mer att berätta. Måste kika in hos henne och se vad jag skrev om alltmest då när jag skrev hela dagarna.

Ha det gott.

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag tycker om att läsa om din vardag och om tvätt. För då känner jag igen mig. Vet att det finns andra mammor som kämpar med söndagarna precis som jag. Många kramar, Maria.

    SvaraRadera
  2. Jag som älskar söndagar...:) Hoppas du får en härlig ledig måndag..kramar Diana

    SvaraRadera