lördag 5 maj 2012

Vänskap

Idag fyller en utav mina insjöbästisar år och vi ska åka dit och uppvakta henne samt även hennes dotter som fyllde år tidigare. Mina insjöbästisar är en liten skara tjejer (kvinnor, damer!) som jag hållt ihop med i vått och torrt sedan femte klass. De betyder massor för mig och jag skulle kunna offra mycket för just dem.


Här är delar av gänget. Arashtat fattas och Marias lillasyster Anna är med eftersom vi här firar Marias 30-årsdag. Kortet är ju med handen på hjärtat helt gräsligt men hrm, jag har inte sorterat så bra i mapparna och hittar inga kort...



 


Så hittade jag den mest underbara bild på Alvin!

I alla fall så har jag tänkt hela morgonen på hur mycket som har hänt mina underbara insjöbästisar den senaste tiden. Märkligt på något vis. Alla har gått igenom stora förändringar i sitt liv, på både gott och ont. Självklart kan jag inte lämna ut mina vänner här på bloggen men det är ändå märkligt att allt kan ske på en gång. Livet fortsätter ändå vad som än händer. Det har varit min trygghet genom alla motgångar även om det inte är mycket av tröst.

Usch nu ser jag att jag ser så gräslig ut på kortet att jag måste leta upp någon fin bild på mig själv, ha ha.


Sisådär ja, much better ;)

När jag träffar mina insjöbästisar så mår jag som bäst. Då är jag verkligen lycklig, lever upp totalt. Vi har delat så mycket genom åren och alla har sin självklara plats i gruppen.


Valter bus var tvungen att få vara med på ett hörn också.

Det finns många kloka ord sagt om vänskap och många gånger har man hamnat i diskussioner om vad som är viktigast i en vänskapsrelation. Jag kan känna att det är viktigaste kanske är att man har respekt för varandras liv (det här med att alla stressar och har sitt) och att vänskapen finns där ändå. Att när man väl ses är allt som vanligt även om man inte hörts på ett tag.




Jag började blogga på Amelia för två och ett halvt år sedan och bloggandet har också fört med sig nya vänskaper, något jag absolut inte räknat med. Jag är glad att ha funnit många fina vänner genom bloggandet. Vänner som finns där dagligen. Flera har jag träffat IRL. I sommar hoppas jag på att få träffa fina Maria. Vi har känt varandra sedan jag började blogga på Amelia och har kontakt dagligen både via Facebook och bloggen. Varje gång jag är i norr träffar jag fina Annetteo och shoppar järnet :).

Nu ska jag ta mig in i duschen. Jag önskar er alla en fin dag!

1 kommentar:

  1. Ha en underbar dag med dina vänner! Sådana träffar ger massor av energi att bära med sig i vardagen sen :-)

    SvaraRadera